דיווחים: ישראל תקפה תחנת מכ”מ ומפקדות איראניות במרחב דמשק

מקור צבאי סורי דיווח הערב כי  סמוך לשעה 22:05 (שעון דמשק) היום ביצע האויב הישראלי תוקפנות אווירית מכיוון הגולן הישראלי #الجولان והפציץ כמה נקודות באזור הדרום. מערכות ההגנה האווירית שלנו הגיבו לטילי התוקפנות והפילו את רובם, ישנם רק נזקים מוגבלים ברכוש.

תמונה

 

רשת החדשות של הדרוזים בדרום סוריה – As-Suwayda 24 דיווחה כי תקיפה אווירית, ככל הנראה ישראלית, כוונה לנקודת מכ”ם בתך צחן –  #تل_الصحن השייכת לכוחות צבא סוריה והממוקמת באזור המדברי של מחוז אלסויידא בדרום מזרח סוריה.

תמונה

 

כמו כן נפוצו שמועות ברחבי דמשק כי גם שדה התעופה הבין לאומי של דמשק הותקף לאחר שחזר לשרות היום אחרי הפסקה בת יותר מחודשיים במהלכן היה מושבת לאחר שישראל הוציאה את מסלולי שדה התעופה משימוש על ידי הפצצתם. דוברים סורים רשמיים הכחישו דיווח זה.

דובר המצפה הסורי לזכויות אדם היושב בלונדון טוען , לעומת זאת, כי גם שדה התעופה הבין לאומי של דמשק הותקף אך עד כה טרם נודעה מידת הנזק. לדברי הדובר ההפצצה הישראלית היום היתה אזהרה ברורה לאסד שלא לאפשר יותר למשלוחי נשק איראנים לנחות בשדה אחרת השדה יושבת שוב.

 

תמונות שהועלו לרשתות החברתיות מראות על התפוצצויות ברחבי השדה אך עד כה טרם התבררה מידת הנזק שנגרם בתקיפה זאת . 

דובר שדה התעופה טוען בתוקף כי השדה לא נפגע וכי הוא פועל כסדרו.

תמונה

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות

 

מקורות בעיתונות הסורית דיווחו ששמעו קולות של פיצוצים עצומים שהרעידו את הבירה דמשק וישנם אף דיווחים על פגיעה באתרים צבאיים השייכים למיליציות איראניות בסביבת הבירה דמשק באזור הדרום ונמל התעופה הבינלאומי של דמשק וזאת יום אחד לאחר ההפעלתו מחדש.   קולות אמבולנסים נשמעים ברחבי דמשק, וככל הנראה יש בכירים איראנים שנפגעו בתקיפות הערב על מרחב דמשק לפני זמן קצר. קולות הפיצוצים נשמעים גם בסביבת הנקודה הצבאית תל צחן –  تل صحن , מזרחית לכפר אל-הוויה – الهويا באזור הכפרי הדרומי של נפת א-סויידה, ככל הנראה כתוצאה מפגיעה בסוללות ההגנה האווירית.

לדברי אנליסטים סורים ישראל פוגעת בצורה שיטתית במערכות ההגנה האווירית הסורית בניסיון “לעוור” אותה ולמנוע פגיעה בכלי הטייס התוקפים שלעיתים אף מגיעים לגבול סוריה- עיראק בניסיון לנטרל כוחות פרוקסי איראנים הפועלים שם.

תל אלצחן:

תמונה

 

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות