מחקר חושף: ה"תוסף" שיעניק לקפה שלכם טעם טוב יותר. כדאי!

מחקר שנערך לאחרונה על ידי חוקרים מאוניברסיטת אורגון בארצות הברית אישר שהוספת מעט מים לפולי קפה לפני טחינתם יכולה לעשות את ההבדל בטעם ובאיכות, על פי דו"ח שפרסמה רשת CNN האמריקאית .

מכונות קפה רבות במסעדות ובבתי קפה רגילות לשים טיפות מים עם פולי הקפה כדי למנוע מרסיסי הפולים להתפשט ולצאת מהמטחנה, אך לדברי חוקר הכימיקלים המשתתף במחקר, כריסטופר הנדון, כאשר הקפה נטחן עם מעט מים, זה מפחית את החשמל הסטטי שנוצר בתהליך הטחינה ומביא לטעם טוב יותר ולטעם טעים יותר.

הוא המשיך: "הוספת כמויות קטנות של מים (הנעות מטיפה אחת או יותר) מובילה לביטול או עצירה של מטענים חשמליים סטטיים", וציין כי לא ברור מה בדיוק עושים מים כדי לשפר את איכות הטעם והטעמים.

הוא הוסיף: "הטיפות עשויות לספוג את המטען או לשנות את הטמפרטורה בתוך המטחנה, ולהפחית את השפעות החיכוך בין פולי הקפה".

החוקר הדגיש כי אם מוסיפים כמות מספקת של מים בתהליך הטחינה הדבר מונע היווצרות גושים, מה שמוביל, באופן עקרוני, להשגת כמויות גדולות יותר של קפה (נוזלי) ומשקה טוב יותר.

על פי המחקר, כמות המים הנוספת יכולה להתבסס על מספר גורמים, כמו סוג הקלייה (קלה, בינונית או חזקה) והגסות או העדינות של הטחינה, תוך הדגשה שאין כלל אחד שמתאים לכל אחד מהטעמים.

המחקר אישר שהוספת מים מגבירה את התפוקה ב-10 אחוזים.

החוקר ציין כי מאז שפורסמו תוצאות המחקר, הוא קיבל מיילים רבים המכילים הבעת תודה והכרת תודה. הוא הוסיף, "אני ממליץ לכל מי שטוחן קפה בבית להתחיל את הניסוי עם טיפה אחת של מים לפני שמגדילים אותו בהדרגה", על מנת להשיג את הטעם הטוב ביותר.

בהתייחסו למחקר זה, אמר מומחה הקפה לאנס הנדריקס, שלא היה מעורב במחקר, "המחקר האחרון הוא ניסיון אמיץ להסיר את המסתורין של מה שקורה כאשר פולי קפה מרוססים במים."

הוא הוסיף, "אבל כדי להשיג ראיות חותכות יותר, יש לערוך יותר בדיקות עם דגמים שונים של טחינות", וציין כי הבדיקות שלו עצמו שערך לגבי הוספת טיפות לפעולות הטחינה נתנו "יתרונות סבירים".

הוא המשיך: "מצאתי שכמות המים הדרושה להשגת היתרונות הנטענים משתנה מאוד בין טחינה אחת לאחרת".

הוא ציין כי המחקר לא סיפק דרכים לשפר את תהליך הכנת הקפה בבית, והוסיף: "אבל אני חושב שזו תוספת חשובה לניסיונות הנוכחיים המבקשים להבין את תהליך הטחינה המורכב מאוד, שהוא ללא ספק ההיבט החשוב ביותר של הכנת כוס קפה".

الفرق بين درجات طحن البن وتحديد الدرجة الأنسب لتحضير قهوتك - YouTube

קרדיט אלחורה   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות