חיסול הקצין הבכיר האיראני בדמשק: ההכנות והמיקום

היום, בסביבות השעה 3 בצהרים החלו הרשתות החברתיות באזור דמשק לדווח על תקיפות ישראליות באזור אלסיידה זינב דרומית לדמשק.

תוך דקות הועלו לרשתות סרטונים המראים מרחוק תמרות עשן מהמקום שהותקף.

לצד הסרטונים הועלו גם הדיווח הבא: "ישראל תקפה מהאוויר מטרה הנמצאת בתוך חווה הנשלטת על ידי מיליציות פרו-איראניות בסביבת העיירה סיידא זינב באזור הכפרי של דמשק, אחר הצהריים של יום שני, 25 בדצמבר. החווה שהותקפה ממוקמת בסמוך למפקדת מחלקת הלוחמה האלקטרונית הסורית ומשמשת מיליציות הקשורות למשמרות המהפכה האיראנים כמחסן עבור ציוד צבאי".

 

בהמשך דיווחו הרשתות החברתיות כי מיליציות פרו-איראניות הטילו גידרו את אזור החווה ומנעו צילומה מקרוב או גישה אליה, למעט אמבולנסים. על פי עדי ראיה נגרם נזק חמור לבניין החווה שהותקף, וככל הנראה ישנם הרוגים ופצועים בקרב אלו ששהו בבנין בזמן התקיפה.

 

אזור החווה שהותקפה:

ההפצצה הישראלית בסביבת סיידא זינב חוזרת על עצמה מתחילת חודש דצמבר, חמש פעמים בהפרש של שבוע בין תקיפה לתקיפה, במקביל לטיסותיהם של מטוסי ריגול וסיור אמריקאיים שסקרו את רוב האזורים ברחבי סוריה, בעיקר הבירה, דמשק, סביבותיה ואזור הדרום. 

 

מניתוח לאחור של נתוני טיסות מודיעין של חיל האוויר הישראלי מה-18/12/2023 ועד היום, באתר המתמחה במעקב אחרי טיסות , עולה כי בוצעו 5 גיחות אוויריות של מטוס נחשון אורון 452 מטייסת 122 ( מטוס הביון החדיש ביותר של ישראל) במהלכן התבצעו טיסות איסוף מודיעין במתווה של איסוף מודיעין מדרום ומרכז סוריה וסביבות דמשק וחומס . ככל הנראה הטיסות קשורות למבצע החיסול.

 

מאוחר יותר הודתה איראן כי בתקיפה חוסל קצין איראני בכיר.

 

מקורות סורים טענו מאוחר יותר כי ישראל כבר ניסתה בעבר, מספר פעמים, לחסל קצין זה , אך הדבר לא עלה בידה. היום הגיע סופו.

מדיווחים שלא אושרו עד כה עולה כי יחד עם הקצין האיראני הבכיר נהרגו בנוסף קצינים איראנים וכן מפקדי שדה בכירים מחיזבאללה ששהו במפקדה האיראנית בדמשק בזמן התקיפה.