החות’ים בתימן הגבירו תקיפותיהם: שוגרו 2 טילי חוף-ים ו-4 מל”טים מתאבדים

מפקדת פיקוד המרכז של ארה”ב, Centcom דיווח ביום ראשון, 24 בדצמבר, כי ספינת מלחמה מהצי ה-5 יירטה והשמידה ארבעה מל”טים ששוגרו מהאזור שבשליטת המיליציות החות’יות בתימן בים האדום. לפי דיווח זה, הותקפו גם שתי ספינות מסחריות.

לפי סנטקום  שני טילים בליסטיים נגד ספינות  שוגרו מהאזורים שבשליטת החות’ים בתימן לעבר נתיב השיט הבינלאומי בים סוף הדרומי ונחתו בים.

בהודעת CENTCOM, הספינה האמריקנית “USS Labon” סיירה בדרום הים האדום ,בין השעות 15:00 ל-20:00 בשבת, כאשר ארבעה מל”טים מתאבדים נורו מהאזור שבשליטת החות’ים לכיוון נתיב השייט הבין לאומי.

לפי דיווח זה, “אח”י לאבון” יירטה והפילה את ארבעת המל”טים הללו. איש מצוות הספינה לא נפגע בהתקפה זו.

סנטקום דיווח גם כי מל”ט מתאבד שנורה מתימן תקף מכלית עם דגל הודי בים האדום. לא היו נפגעים בהתקפה זו. מאוחר יותר תיקן את עצמו הדובר האמריקאי ואמר כי המל”ט התוקף שוגר משטח איראן.

לפי טענת סנטקום, ספינה הנושאת מוצרים כימיים תחת דגל נורווגיה דיווחה כי הותקפה ע”י מל”ט מתאבד, אבל ההתקפה הזו לא הצליחה והמל”ט הזה לא פגע בספינה.

פיקוד מרכז של צבא ארה”ב הדגיש כי המיליציות החות’יות תקפו אניות סוחר 15 פעמים מאז ה-25 באוקטובר השנה.

הערה ברקע הכתבה: לא ניתן להבין מהודעת סנטקום האם 4 המל”טים המתאבדים אכן היו בדרכם לפגוע בכלי השייט האמריקאי או שהיו בדרכם צפונה ( כמו למשל לכיוון ישראל) ויורטו אז . הסיבה לאי הבהירות בדיווח מובנת.

קרדיט: רדיו פרדה   קרדיט לתמונה: הצי ה-5 – צבא ארה”ב ורשתות חברתיות