צבא ירדן סיכל ניסיון הברחה של נשק ומטולי רקטות לאיו"ש

צבא ירדן הודיע ​​היום, שני, 18 בדצמבר, על סיכול הברחת כמויות גדולות של סמים נרקוטיים ומטולי רקטות בגבול סוריה-ירדן.

סוכנות הידיעות הירדנית הרשמית, פטרה, ציטטה מקור צבאי רשמי מצבא ירדן, שאמר כי בשעות הבוקר המוקדמות של יום שני התרחשו עימותים חמושים בין כוחות משמר הגבול הירדניים וקבוצות חמושות בגבול הצפוני של ממלכת ירדן, ובתוך תחום האחריות של פיקוד מזרח של הצבא, הביא לסיכול הברחות של כמויות גדולות של סמים ונשק אוטומטי ומטולי רקטות.

הגורם הסביר כי העימותים הביאו להברחת המבריחים לעומק סוריה. מקרב כוחות צבא ירדן נפצעו, קל עד בינוני, מספר חיילי משמר הגבול. 

הגורם הסביר כי העימותים הללו הם המשך של ניסיונות ההברחה של קבוצות חמושות, במשך ימים, שהביאו להריגתם של מספר מבריחים, למעצרו של אחד מהם, וכן להריגת חייל ירדני ופגיעה באחר.

כל כך

קרדיט: צבא ירדן

 

משרד החוץ הירדני פרסם דין וחשבון על המעורבים בהריגת החייל הירדני בגבול סוריה-ירדן.

השר הירדני התייחס אז לתקרית הריגת חייל ירדני בגבול סוריה בכדורי המבריחים, ואמר: "האחראים למתקפה על ביטחונה של ירדן לא יימלטו מעונש וישלמו את המחיר על תוקפנותם."

סוכנות פטרה ציטטה גם מקור צבאי שאמר כי התנגשות מזוינת התרחשה ב-12 בדצמבר, כאשר עשרות מבריחים פתחו באש לעבר כוחות משמר הגבול הירדניים בחזית הגבול הצפוני של המדינה.

הגורם הסביר כי המבריחים ניצלו את חוסר הראות והערפל הכבד להכנסת כמויות גדולות של סמים, וציין כי הכוחות חתרו למגע, מה שהביא להרג של מספר מבריחים ואילץ את השאר להימלט לעומק סוריה, תוך שהוא מציין שההתנגשות הביאה להרג של חייל משמר הגבול ולפציעתו של אחר.

קרדיט: צבא ירדן

 

במאי האחרון אישר שר החוץ הירדני, איימן אל-ספדי, כי ירדן הסכימה עם משטר אסד להקים צוות ביטחוני מדיני כדי להתמודד עם הברחות סמים.

הצהרתו של אל-ספדי הגיעה בזמנו בתגובה לשאלה על מעורבותה של ירדן במתקפה אווירית שהובילה להריגתו של מבריח סמים בולט בשם מארי אל-ראמת'ן, יחד עם אשתו וילדיהם, כאשר כלי טייס ירדניים תקפו את ביתם בדרום סוּריָה.

אל-ספדי הדגיש במסיבת עיתונאים, "בהתייחס לנושא הסמים, כפי שהדגשנו בעבר, מדובר באיום גדול גם על הממלכה, האזור והעולם, לאור ההסלמה בפעולות הברחת הסמים. ”

צבא ירדן פועל כבר שנים לסיכול פעולות הברחת נשק וסמים המגיעות משטח סוריה, ואורכו של הגבול ירדן-סורי הוא כ-375 קילומטרים.

מומחים מעריכים כי הנשק שניסו המבריחים להכניס לשטח ירדן היה מיועד לאיו"ש והיה מיועד לפגוע בחיילי צה"ל ובמתיישבים.

קרדיט: בלדי ניוז     קרדיט לתמונה: צבא ירדן