הרוגים רבים בהתקפה על תחנת משטרה באיראן . הגרסאות!

המשטר האיראני טוען , על פי דיווח של סוכנות רויטרס , כי 11 בני אדם נהרגו ואחרים נפצעו בהתקפה של חמושים בתחנת משטרה באיראן.

אך גורם אופוזיציוני באיראן טוען כי הסיפור האמיתי שונה לגמרי.

וכך כותב תום ווגנר ,יועץ אסטרטגי של כל מיני ממשלות ואחד שמנסה להניע הפיכה בבלוצ’יסטן:

בעוד איראן מצהירה רשמית על 11 חיילים איראנים שנהרגו במתקפה הבלוצ’ית על משטרת ראסק, הגרסה הבלוצ’ית מדברת על לפחות 50 איראנים הרוגים. הגרסה הבלוצ’ית כנראה מגזימה קצת למעלה, אבל אמינה יותר מהגרסה האיראנית.

לאחר ניתוח כמה מקורות מידע וסרטונים, אלה הם פרטי האירוע המכונן הזה:

בעקבות גל אגרסיבי של הריסות בתים והוצאות להורג של בלוצ’ים על ידי המשטר האיראני (שכובש ומדכא אותם), הגיעה התקפה בלוצ’ית שחרגה מסדרי הגודל שאיראן צפתה.

הארגון הבלוצ’י ג’ייש אל עאדל תכנן היטב מתקפה על תחנת משטרה איראנית בעיירה בלוצ’ית קטנה. היא התחילה בשני פיצוצים גדולים, ובהתקפה מתואמת של למעלה מ- 70 חמושים בלוצ’ים, מכיוונים שונים. לפי הדיווחים הם חדרו לתחנת המשטרה ולמעשה שלטו בה במשך שעתיים. ספק רב אם הם השאירו מישהו מהשוטרים האיראנים בחיים.

בשלב השני של המתקפה המתוכננת, כוח בלוצ’י אחר ארב לכוחות התגבורת האיראנים שהגיעו למקום, ולמעשה עלו על זירת מטעני חבלה ומארב ירי של עוד כמה עשרות חמושים. גם בקרב הזה הבלוצ’ים ניצחו: זה לא נאמר בפירוש, אבל לפי גרסת האיראנים עצמם רק שני בלוצ’ים נהרגו באירוע הזה, אחד נפצע, וכל השאר מוגדרים עכשיו כ”מבוקשים” – כלומר הם הכריעו את התגבורת האיראנית ונסוגו כמנצחים.

זה נשמע ונראה כמו אירוע שיותר קרוב ל 50 הרוגים איראנים מאשר ל 11, וגם האיראנים מודים שיש להם עוד מספר לא מדווח של פצועים במצב קריטי. בכל מקרה מדובר באירוע מכונן שייאלץ את איראן להשקיע יותר משאבים בביטחון פנים, על פני סיוע לארגוני טרור. ישראל צריכה לעשות הרבה יותר כדי לתמוך בקבוצות השונות שמאתגרות את המשטר האיראני מבפנים.

وكالة مؤاب الاخبارية - 12 قتيلا في هجوم استهدف قوى الأمن الإيرانية في إقليم  بلوشستان

קרדיט לתמונה: סוכנות הידיעות מואב