האריס לבכירי ממשל ביידן: "הפגינו חמלה לפלסטינים והיו קשוחים יותר עם נתניהו"

בעוד ארצות הברית ממשיכה להפגין את תמיכתה הבלתי מתפשרת בישראל, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מתח לאחרונה, יותר ויותר, ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל מחיר המלחמה בחיי אדם נוספים בצד הפלסטיני. 

הבית הלבן ציין כי אחת הסיבות העיקריות לכך עשויה להגיע מהנחייתה של סגנית הנשיא, קמאלה האריס, הקוראת לגורמים רשמיים להפגין דאגה רבה יותר בציבור לגבי הנזק ההומניטרי שישראל גורמת בעזה.

כלי תקשורת אמריקאים דיווחו כי ביידן היה בין הבכירים שעמם שוחחה האריס  "להראות אהדה גדולה יותר כלפי אזרחים פלסטינים". בשיחות פנימיות על המלחמה בעזה, האריס אומרת שהגיע הזמן להתחיל לתכנן ביתר קפדנות את "היום שאחרי המלחמה", כדי להתמודד עם הריסות המלחמה לאחר סיומה.

מקורבים להאריס אמרו לעיתון "פוליטיקו" כי היא מאמינה שארצות הברית צריכה להיות "קשוחה" יותר כלפי נתניהו, וכי היא קוראת לו להיות "כוחני יותר בחיפוש אחר שלום ארוך טווח ופתרון שתי המדינות". לדבריהם, המסע של האריס לעצב את גישתו של הבית הלבן למלחמה משקף את המידה שבה בכירי ממשל ביידן והמפלגה הדמוקרטית הולכים כעת על חבל דק עם האגף הפרוגרסיבי הצעיר שלו.

האריס חזרה על כך שלישראל יש את הזכות להגן על עצמה, אך אמרה כי "האופן שבו ישראל מתמודדת עם המשימה הזו חשוב גם כן". לדבריה, "אנחנו אומרים חד משמעית: יש לכבד את המשפט ההומניטארי הבינלאומי. יותר מדי פלסטינים חפים מפשע נהרגו. היקף הסבל של האזרחים, והתמונות והסרטונים שיוצאים מעזה, הם הרסניים. זה ממש קורע לב".

عاجل | بوليتيكو عن مصادر مطلعة: -... - الجزيرة - فلسطين | Facebook

קרדיט: אלסיכה    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות ואלג'זירה