מעצרים של אנשי חמאס באירופה שתכננו פיגועים נגד יהודים

שלטונות גרמניה והולנד עצרו ביום חמישי ארבעה בני אדם המשתייכים לתנועת חמאס הפלסטינית, בחשד למעורבות בתוכנית לפתיחת התקפות על מוסדות יהודיים באירופה.

התביעה הציבורית הגרמנית אמרה כי שלושה מהחשודים, "עבדול חמיד א", ו "אבראהים ר." שנולד בלבנון, ו"מוחמד ב" בעלי אזרחות מצרית, נעצרו בברלין, בעוד האדם הרביעי, "נאזי ר" שנעצר הינו בעל אזרחות הולנדית, וגר ברוטרדם.

 

בהודעה נמסר עוד כי העצורים הם חברים ותיקים בתנועת חמאס, ובעלי קשרים הדוקים עם הנהגת הזרוע הצבאית של התנועה. הוא ציין כי הם קיבלו הנחיות מראשי חמאס בלבנון להשיג נשק, להעבירו לברלין ולשמור אותם מוכנים לביצוע התקפות אפשריות על מוסדות יהודיים.

שר המשפטים הגרמני מרקו בושמן הביע את דאגתו מההתקפות המתגברות על יהודים בגרמניה, על רקע המלחמה בין ישראל לחמאס בעזה. הוא אמר כי יש לעשות כל מאמץ להבטיח את ביטחונם של היהודים בגרמניה, ולהילחם בכל צורות האלימות והקיצוניות.

באירופה יש מתיחות ביטחונית על רקע הסכסוך הישראלי-פלסטיני, והרשויות מזהירות מפני הסכנה של פיגועי טרור שיבוצעו על ידי קיצונים נאמנים לחמאס או עוינים לישראל. מוקדם יותר היום הודיעו שלטונות דנמרק כי סיכלו פיגוע טרור שכוון למוסד יהודי בקופנהגן, ועצרו שלושה בני אדם מדנמרק ואחד מהולנד. ישראל טענה שהעצורים עובדים עבור חמאס.

أوروبا اعتقال ناشطين بتهمة الانتماء لحماس - السكة الاخباري

קרדיט: לבנט-סוכנויות    קרדיט לתמונה: אלסכה אלאיחבארי ורשתות חברתיות