מדברים לקיר? ארה"ב מזהירה את החות'ים שלא לפגוע בשיט בים האדום

ביום חמישי, 14 בדצמבר, אתר Axios כתב, בציטוט שני בכירים אמריקאים, כי ממשלו של ג'ו ביידן שלח הודעות למורדים החות'ים בתימן באמצעות מספר מתווכים, והזהירה אותם להפסיק את התקפותיהם נגד ספינות השטותבים האדום וגם נגד ספינות הקשורות לישראל.

התקפות החות'ים יצרו מתח רב באזור ונתפסות כאיום הולך וגובר על הספנות באחד מנתיבי הסחר הימיים העיקריים של האזור.

המקרה האחרון הוא תקיפת המל"ט על אחת הספינות של חברת מארסק הדנית, שהתרחשה ביום חמישי, למרות שגם הצוות של הספינה הזו וגם הספינה עצמה לא נפגעו.

פקיד ממשלתי אמריקאי אמר לאקסיוס כי טים לנדרקינג, הנציג המיוחד של ארה"ב לתימן, שנסע למפרץ הפרסי בימים האחרונים, ביקש מעמיתיו בסעודיה, עומאן וקטאר להעביר את מסרי האזהרה הללו לחות'ים.

מר לנדרקינג הדגיש בהודעות אלו כי ארה"ב מודאגת מאוד מכך שהתקפות החות'ים מאיימות על חופש השייט במים בינלאומיים.

קרדיט: חליג' און ליין

 

לפי גורמים אמריקאים, כמה מדינות באזור שלחו הודעות דומות לחות'ים במהלך השבועיים האחרונים, שאמרו כי התקפות של החות'ים על ספינות בים האדום או נגד ישראל הן "בלתי מתקבלות על הדעת".

עם זאת, גורמים אמריקאים מודים כי להודעות האזהרה הללו לא הייתה השפעה מרתיעה ולא הובילו לצמצום התקפות החות'ים.

כתוצאה מהתקפות אלו, הופסקה כמעט לחלוטין הגעת ספינות מסחריות לנמל אילת בדרום ישראל.

המיליציות החות'יות, השולטות ברוב שטחה של תימן, טוענות כי יש לראות בהתקפות שלהן אות לתמיכתן בפלסטינים, והדגישו כי הם ימשיכו בהתקפות שלהן עד שישראל תפסיק לתקוף את רצועת עזה.

תמונה

קרדיט: תסנים

 

הבית הלבן הודיע ​​כי ארצות הברית מחפשת להקים כוח משימה ימי בים האדום.

היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, אמר: "אנחנו בדיונים עם מדינות אחרות לגבי יצירת כוח משימה ימי שיספק אבטחה לספינות העוברות באזור זה". (קרדיט: רדיו פרדה)

הערה ברקע הכתבה: מי שרוצה להפסיק את פעולות הטרור הימי של החות'ים מוטב שיעבור לשלב המעשי תוך הענשת האיראנים העומדים מאחורי מתקפות החות'ים ואספקת הנשק המתאים לכך . 

מי שנמנע מלפגוע במקביל גם באינטרסים האיראנים מבזבז את זמנו ופוגע אנושות בכלכלה העולמית . 

ישראל נתנה זמן מוגבל לדיפלומטיה העולמית להפסיק את ההתנכלות החות'ית לשייט הישראלי. והיה וזה לא יפסק העולם יוכל לחזות איך ישראל פתאום מחליפה שפה ל- "תימנית מדוברת".