ירדן מאשימה את ישראל בריקון רצועת עזה ובגרימת נכבה שניה

ביום ראשון דחה דובר ממשלת ישראל את האשמתו של שר החוץ הירדני איימן ספדי כי ישראל מיישמת מדיניות שיטתית לגירוש פלסטינים מרצועת עזה במהלך המלחמה שם.

הדובר הישראלי הגדיר את ההאשמה כ"בוטה ושקרית".

מוקדם יותר, יום ראשון, אמר שר החוץ הירדני, איימן אל-ספדי, כי ישראל מיישמת מדיניות שיטתית לריקון רצועת עזה מאוכלוסייתה, באמצעות מלחמה שלדבריו עונה על "ההגדרה החוקית של רצח עם".

 "מה שאנו רואים בעזה הוא לא רק הרג של חפים מפשע והרס חייהם (על ידי ישראל), אלא מאמץ שיטתי לרוקן את רצועת עזה מאוכלוסייתה".

הוא הוסיף, "עדיין לא ראינו את העולם מגיע למקום אליו אנחנו צריכים להגיע… דרישה חד משמעית לסיים את המלחמה, מלחמה העונה להגדרה של רצח עם".

הוא הוסיף כי היקף ההרס וההפצצות חסרות הבחנה של אלפי אזרחים סותר את המטרה המוצהרת של ישראל לשאוף לחסל את תנועת ההתנגדות האסלאמית הפלסטינית (חמאס).

 

אונר"א מאשימה

בהתפתחות נוספת באותו הקשר, הנציב הכללי של סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א), פיליפ לצריני, האשים את ישראל בסלילת הדרך לגירוש המוני של תושבי רצועת עזה למצרים.

במאמר דעה שפרסם ה"לוס אנג'לס טיימס" ביום שבת, הצביע לזאריני על החמרה במשבר ההומניטרי בעזה ועל הצפיפות הגוברת של אזרחים עקורים שנמלטו מהלחימה ליד הגבול בצפון ולאחר מכן בדרום.

לצריני אמר, "אם גרוש התושבים ימשך, זה יוביל למה שרבים כבר מכנים "הנכבה השנייה". עזה לא תהיה עוד ארץ לפלסטינים", בהתייחסו לנכבה הפלסטינית, אז נעקרו 760,000 פלסטינים במהלך הקמת המדינה מדינת ישראל בשנת 1948.

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות