איראן: “הטעם המתוק של שירותי השלטונות”

זוכרים את הפוסט על ערכת נדוניה כאמצעי למניעת תסיסה? 

אז גם היום המשטר שולח את מפקד הבסיג’ התורן כדי להעביר את המסר של כל הטוב הנוטף מהמשטר למען העם, ולהשיק פרויקט חשוב לטובת התושבים המסכנים והצמאים, ועל הדרך להסביר עד כמה המשטר דואג לעמו.

היום זכה לעלות לכותרות העיתונות המקומית ובעיתונות שופרות התעמולה הארצית, לא סתם מפקד בסיג’ מקומי זוטר שתקוע בחור שכוח אל, אלא את מפקד הבסיג’ בכבודו ובעצמו, “הצדיק” הלא חביב סרדאר (سردار = Sardar = דרגה המקבילה לתת אלוף) ע’ולמרזה (מבוטא גולמרזה) סולימאני (غلامرضا سلیمانی = Gholamreza Soleimani).

סולימאני ביקר בשהרכורד (شهرکرد = Shahrekord) בירת מחוז צ’הארמחאל ובח’תיארי (چهارمحال و بختیاری = Chaharmahal and Bakhtiari) דליל האוכלוסין (כמיליון נפש) שנמצא בדרום מערב איראן, ושם בכינוס מועצת הבסיג’ של המחוז הוא אמר בחגיגיות “הבסיג’ הוא המוציא לפועל של תוכניות כלכליות לחלשים במדינה” ואם זה לא הספיק כדי שהאיראנים יחייכו במרירות, הוא הוסיף ואמר: “אנשים צריכים לטעום את הטעם המתוק של שירותי השלטונות”.

 

וכדי להוסיף עוד חומר לחיצי הביקורת והלעג השנונים של האיראנים ברשתות, הוא אמר: “על מועצת הבסיג’ למצוא את מוקדי הקשיים והבעיות של העם ולפעול לפתרונם” ואם האיראנים חושבים שזה היה תלוש מהמציאות, הם די מסכימים עם דבריו: “מועצת הבסיג’ היא אחד מעמודי התווך של מימוש הדמוקרטיה האסלאמית”, ואמרו שהם עדיין מרגישם את הפצעים מהמפגש עם עמודי התווך האלה ברחובות איראן…

אחסוך מכם את שאר הקשקשת של נאומו ושל הריאיון שנתן לעיתונות המקומית, שכרגיל היללו ושיבחו את תפקיד הבסיג’ בסיכול מזימות אויבי איראן (רק אומר שהיה די משעשע לשמוע שתפקוד הבסיג’ בסיכול מזימות האויב היה “ללא תחרות”…).

וגם אחסוך מכם את הקשקשת של “הצדיק” שכמובן לא שכח לאיים על ישראל, וסיפר על הישגים של הפלסטינים בעזה נגד חיילי צה”ל, כשבאותה נשימה הוא מתלונן שישראל מבצעת רצח עם בעזה, ואסתפק במשפט מדבריו שאפשר להניח שיופיע בכותרות: “חיסול המשטר הציוני בשלב השני של המהפכה נמשך ברציפות”.

 

אוסיף שכחלק מסיורו של סולימאני במחוז, הוא השיק פרויקט רחב היקף של הנחת צנרת מים חפירת תעלות השקיה בשטח של 190 מיליון דונם לטובת חוות ומשקים של חקלאי המחוז, ולא חסך במילים כדי לספר עד כמה חשוב הפרויקט שנועד לפתור את מצוקת המים של חקלאי המחוז, ושהדרך לפתור את בעיית המים היא הנחת רשת של 200 אלף צינורת וחפירת תעלות. הוסיף סולימאני ואמר, שאנשי הבסיג’ ומשמרות המהפכה יסייעו לביצוע הפרויקט.

הציניקנים האיראנים מזכירים למפקד הבסיג’ המהולל, שאילו המשטר הרקוב והמושחת לא היה יוצר מלכתחילה את בעיית המים במחוז ובמחוזות אחרים במדינה, לא היה צורך לנסות למצוא פתרונות ולהשיק פרויקטים שספק אם יצליחו לפתור את מצוקת המים של החקלאים ושאר תושבי המחוזות שיובשו ע”י המשטר.

תא”ל סולימאני:

فرارو | سردار غلامرضا سلیمانی فرمانده جدید بسیج کیست؟+ سوابق

קרדיט: ערוץ מבט למזרח התיכון     קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות