מפקד כוח קודס הגנרל קאאני ביצע 3 ביקורים בדמשק מאז תחילת המבצע בעזה

מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראניים, הגנרל איסמעיל קאאני, ערך שלושה ביקורים בסוריה מאז מבצע שיטפון אל-אקצא ב-7 באוקטובר, לפי מה שחשף מקור ביטחוני לאתר "קול הבירה" – صوت العاصمة.

לדברי המקור, הביקור הראשון של קעאני היה דרך נמל התעופה של דמשק ב-9 באוקטובר, לפני שהוא הותקף ויצא משירות באוקטובר, כשהגיע עם מטוס חברת "מאהן אייר" האיראנית.

במהלך הביקור ללא הודעה מוקדמת, נפגש קאאני עם בשאר אל-אסד והגנרל עלי ממלוק, בנוסף קיים פגישות עם גורמי ביטחון וצבא סורים, בהם ראשי מיליציות הנאמנים למשמרות המהפכה האיראנים ולאחר מכן חזר לטהרן כדי להכין דו"ח לחמינאי.

באשר לשני הביקורים אחר כך, הוא הגיע דרך נמל התעופה של ביירות לפני שהגיע לדמשק, במהלכם נפגש, על פי המקורות, עם מנהיגי מערכת הביטחון והצבא, מנהיגי מיליציות עיראקיות וגורמים רשמיים במיליצית חיזבאללה הלבנונית.

נסראללה פוגש את אסד וקאאני בדמשק

התקשורת הלבנונית מצידה חשפה ביקור בלתי נודע של מנהיג המיליציות של חיזבאללה חסן נסראללה בסוריה שבועיים לאחר שפלגים פלסטינים פלשו לשטח ישראל שמסביב רצועת עזה.

המקורות דיווחו כי נסראללה נפגש במהלך ביקורו בדמשק עם בשאר אל-אסד ואיסמעיל קאאני, ומפקדי מיליציות עיראקיות ותימניות, בנוסף לראשי הפלגים הפלסטיניים, כדי להרחיב את מעגל התקשורת בין הציר האנטי-ישראלי.

قاآني يجري 3 زيارات إلى دمشق منذ عملية طوفان الأقصى

קרדיט: סוריה טי וי    קרדיט לתמונות: תסנים