ארה"ב תקים כוח משימה ימי לאבטחת השייט בים האדום

הבית הלבן הודיע ,​​יממה לאחר שהמורדים החות'ים בתימן פתחו בהתקפות טילים על שלוש ספינות, כי ארצות הברית עשויה ליצור כוח ימי מיוחד לליווי כלי שיט מסחריים בים האדום.

היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, אמר ביום שני כי ארה"ב מנהלת דיונים עם בעלות בריתה לגבי ליווי הספינות, למרות שהתוכנית עדיין לא הושלמה סופית.

המורדים החות'ים, שלדעת ארה"ב מגובים על ידי איראן, תקפו ביום ראשון שלוש ספינות מסחריות עם טילים בליסטיים, לפי הודעת צבא ארה"ב. צבא ארה"ב גם הודיע ​​שספינות המלחמה שלו השמידו שלושה מל"טים חות'ים כאקט של הגנה עצמית.

קרדיט לתמונה: https://eworld.substack.com/

 

בהתייחס להתפתחויות הללו, אמר ג'ייק סאליבן לכתבים: "אנו מתייעצים עם מדינות אחרות לגבי יצירת כוח משימה ימי כדי להבטיח את שייט הספינות העוברות באזור זה".

הוא ראה בהקמת כוח משימה זה תגובה "טבעית" להתקפות החות'יות האחרונות על כלי שיט והזכיר כי כוחות מבצעיים דומים הוקמו כדי להגן על ספינות מסחריות באזורים אחרים, כולל חופי סומליה.

מאז תחילת המלחמה בין ישראל לחמאס תקפו המורדים החות'ים כמה ספינות בים האדום וטענו כי ספינות אלו קשורות לישראל. אבל ההתקפות של המיליציה על שלוש ספינות מסחריות ביום ראשון נכשלו בהתערבות של ספינה אמריקאית.

לפי מפקדת פיקוד מרכז של צבא ארה"ב,  USS Carney הגיבה במהירות לבקשת העזרה משלוש הספינות המסחריות הללו ופעלה לעזור להן. 

אחד משלושת כלי השיט הללו בשם "Unity Explorer" השייך לממלכה המאוחדת ומפליג תחת דגל איי בהאמה נפגע מטיל החות'ים, אך מתקפה זו לא גרמה לנפגעים. שתי הספינות האחרות נקראות "מספר תשע" ו"סופי 2", וגם הנזק שנגרם להן מתואר כ"מינורי".

צבא ארה"ב אומר כי למרות שהוא מאמין שהתקיפות בוצעו על ידי החות'ים, הפעולה הזו "התאפשרה על ידי איראן".

US Central Command Says Destroyer Shoots Down 3 Drones Launched by Houthis  in Red Sea

קרדיט: רדיו פרדה    קרדיט לתמונות: הצי ה-5 של חיל הים האמריקאי