מחקר עולמי: הליכה מהירה מפחיתה משמעותית את הסיכון לפתח סוכרת מסוג 2

מחקר עולמי, ראשון מסוגו, הגיע למסקנה כי הליכה מהירה או הליכה בצעדים ארוכים מפחיתה משמעותית את הסיכון לפתח סוכרת מסוג 2, שהיא אחד האיומים הבריאותיים הגדולים בעולם.

המחקר, שתוצאותיו פורסמו ב- British Journal of Sports Medicine , הראה כי אנשים שהלכו במהירות של יותר מ-3 קילומטרים לשעה היו בעלי סיכוי נמוך יותר לפתח סוכרת מסוג 2 באופן כללי, ואילו אלו שהלכו במהירות גבוהה מ-6 ק"מ לשעה. הסיכון שלהם להיפגע ירד ב-39 אחוזים.

החוקרים מצאו כי בהשוואה להליכה במהירות של פחות מ-3 קמ"ש, מהירות הליכה ממוצעת או רגילה של 3-5 קמ"ש הייתה קשורה לסיכון נמוך ב-15% לפתח סוכרת מסוג 2, ללא קשר לזמן שבו בודד מבצע הליכה.

הסיכון ללקות במחלה ירד ב-24 אחוזים בהליכה מהירה למדי בין 5 ק"מ לשעה ל-6 ק"מ לשעה, לפי המחקר.

החוקרים אמרו: "אסטרטגיות נוכחיות להגדלת זמן ההליכה הכולל הן שימושיות, וחשוב גם לעודד אנשים ללכת ביותר מהירות, כדי להגדיל את היתרונות הבריאותיים של הליכה."

החוקרים גם מסכימים שאנשים עם מהירויות הליכה גבוהות יותר נוטים יותר להיות בכושר, עם מסת שריר גדולה יותר ובריאות כללית טובה יותר.

מהירות ההליכה קשורה גם לשיפור כושר הלב-נשימה וחוזק השרירים, שניהם קשורים לסיכון לסוכרת, והליכה מהירה מועילה לירידה במשקל, שעוזרת לשפר את הרגישות לאינסולין, לדברי החוקרים.

ארגון הבריאות העולמי מאשר כי השכיחות של סוכרת מסוג 2 עלתה בחדות בשלושת העשורים האחרונים. 

יותר מ-537 מיליון אנשים אובחנו כחולים במחלה, אך ההערכה היא שמיליונים נוספים אינם יודעים שהם חולים. 

סוכרת מסוג 2 היא הגורם העיקרי לעיוורון, אי ספיקת כליות, התקפי לב, שבץ מוחי וכריתת גפיים תחתונות.

مضاعفات مرض السكري من النوع الثاني|عوامل خطر مرض السكري من النوع الثاني

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונה: