המודיעין הגרמני:כ-40,000 ג'יהדיסטים זרים בדרכם לשוב למולדתם

מספר לוחמי  "דאעש" העוזבים את עיראק וסוריה,בימים אלו, הולך וגדל, ונראה כי הארגון מדריך את  לוחמיו על הדרך הטובה ביותר לצאת מבלי לעורר תשומת לב או שיעצרו במסעם חזרה לאירופה.

כיצד הם עושים זאת?

על פי המגזין הגרמני – "דר שפיגל" ,המצטט את  האתר "דויטשה וולה",והמתבסס על מידע מהמודיעין הגרמני , קיים אתר אינטרנט מיוחד עבור ג'יהאדיסטים בעלי אזרחיות זרות  אשר מתכוננים לשוב לארצות מוצאם וכי מספרם מוערך ב-40 אלף לוחמים.

האתר מזהיר בשפות שונות את הג'יהאדיסטים המבקשים לשוב לאירופה, להשתמש בדרכונים מזויפים, אבל שיהיו מסמכי זהות אמתיים או  כל מיני מסמכים שננטשו , ולהשאיר את כל החפצים, העשויים להפליל אותם, בסוריה. האתר ממליץ לאנשי דאעש גם לא להיכנס לשיחה עם זרים.

מצב צבאי שברירי
לדברי מומחי ביטחון גרמניים, עצם קיום האתר מוכיח בבירור שתומכי "דעש" בסוריה מכירים במעמדו הצבאי השבריר של הארגון, וכי ישנם מספר קבוע של לוחמים בורחים משדה הקרב.

ממשלת גרמניה אמרה מוקדם יותר, כי " למעלה מאלף מוסלמים נסעו מגרמניה לסוריה ועיראק במהלך השנים האחרונות על מנת להצטרף לקבוצות טרור שם" והוסיף כי "ישנם סימנים כי כ- 170 איסלמיסטים ממוצא  גרמני נהרגו במהלך הלחימה, או בנסיבות אחרות בסוריה או בעיראק ".

ארגוני המודיעין בגרמניה לא יודעים,גם כיום, לנקוב במספרם המדויק של אזרחי גרמניה שעזבו לסוריה ועירק ,וכמה הצטרפו לדאעש או לארגוני טרור אחרים בפועל.

מניתוח המידע שבידי המודיעין הגרמני בשנת 2016 עולה כי 35 אחוז מהמוסלמים שעזבו את גרמניה לא היו בעלי דרכונים גרמנים בכלל ו-27 אחוז נשאו אזרחות כפולה וכי רוב העוזבים את גרמניה שהגיעו לאזורי הקרבות בסוריה ובעירק היו טורקים.

שלטונות גרמניה טוענים כי הם מבחינים ב-3 סוגים של ג'יהדיסטים חוזרים:

*- אלו שהתאכזבו מפעילותם בשורות ארגוני הג'יהד השונים.

*- אלו מוכי הלם הקרב שחוו במהלך לחימתם בסוריה ועירק.

*- לוחמים בעלי אידאולוגיה ג'יהדיסטית ברורה מה שמכתיר אותם כמסוכנים ביותר בעיני שירותי הביטחון הגרמנים.

שלטונות עיראק אומרים כי לוחמים זרים רבים שלחמו בשורות ארגון "דאעש" בארצם היו מרוסיה, בעיקר צ'צ'ניה, ורפובליקות ברית המועצות לשעבר.

 

 

כתיבת תגובה