למילים יש כח, למילים יש השפעה, ולפעמים הן מופנות נגדנו

כבר כתבתי לכם לא פעם שכוחה של מילה הוא רב, ושאויבי ישראל משתמשים במילים נגדנו במגוון דרכים, ושזה יכול להתבטא בלוחמה פסיכולוגית שחמאס-דאעש מפעיל נגדנו בנושא החטופים, ובתעמולה שארגוני הטרור הפלסטיני עושים נגדנו על מנת להשפיע על דעת הקהל העולמית ועל מנהיגי מדינות בעולם להפעיל לחץ על ישראל, וגם במסגרת מלחמת התודעה שמופעלת נגדנו ונועדה בין היתר לגרום לסכסוך ופילוג בין חלקי החברה הישראלית.

גם אנחנו משתמשים בכוחה של המילה, ובין היתר אנו משתמשים בכח הזה כדי לנסות להשפיע על אחרים ולשנות. ואנחנו – כולנו – הישראלים, לא ידועים כמי שחוסכים במילים, בעיקר כשהן מופנות כלפי יריבים פוליטיים מבית, ורק לאחרונה ראינו איך השימוש במילים פוגעניות, גרם לקרע בחברה הישראלית, ולפי דברים שנאמרו בצורה גלויה ומפורשת ע”י דוברים מהמשטר האיראני, דוברי חיזבאללה, ודוברי ארגוני טרור פלסטיני, המילים והתמונות שיצאו מתוך החברה הישראלית, הביאו אותם לחשוב שישראל חלשה ושזה הזמן הנכון לתקוף את ישראל.

 

לפעמים אנחנו שוכחים שדברים שאמרנו יכולים להיות מנוצלים ע”י אחרים בדרכים שלא חשבנו עליהן ולא התכוונו להן, ולשמש נגד מדינת ישראל, והרשת מלאה במגוון ציטוטים המשמשים את אויבי ישראל נגדנו, חלקם הוצאו מהקשרם, לחלקם ניתנה פרשנות שונה מכוונת הדובר, ובחלק מהמקרים אויבי ישראל לא היו צריכים לעשות דבר, אלא רק לתת לדברים – למילים, לעשות את שלהן, ולגרום לנזק לישראל.

אנחנו – כולנו, אתם ואני וכל הישראלים כולם, מכל חלקי החברה הישראלית, בלי קשר לדעה פוליטית ואם אנחנו בעד הנגד או נגד הבעד, צריכים לדעת שכל מה שאנחנו אומרים באולפני הטלוויזיה, בעיתונים, ובאתרים הישראלים, עלול להיות מצוטט ולשמש נגד ישראל, וזה כולל גם דברים שאנחנו אומרים בהפגנות. וכל הדברים האלה מנוצלים לתעמולה ארסית נגד מדינת ישראל, ולמלחמות התודעה וקמפייני השפעה שמנוהלים נגדנו.

 

מבלי להיכנס לפוליטיקה, אביא בפניכם דוגמה לנזק שנגרם לישראל מראיונות שנותנים מפגינים לתקשורת.

רשת TRT World הטורקית, העלתה לאתר שלהם ראיון מצולם עם מפגין מול בית ראש הממשלה בירושלים, וכמובן TRT העלתה את הסרטון גם לכל החשבונות שלהם ברשתות החבריות, ומשם זה רץ ברחבי הרשת בכל הרשתות החברתיות, ובעיתונות שלא ידועה בחיבת ציון וסיקור אוהד לישראל.

במקומות רבים צרפו לסרטון ציטוט קצר מהדברים שנאמרו, כגון: “Netanyahu is just Donald Trump, just like Milosevic, just like Hitler” = “נתניהו הוא כמו דונלד טרמפ, כמו מילושביץ’, כמו היטלר” והשאירו למילים של הדובר לעשות את העבודה, ויש מקומות שצירפו טקסט קצר כגון: إسرائيلي يقول كلمة حق ويكره نتنياهو ويصفه بالسيكوباتي = ישראלי אומר את האמת, שונא את נתניהו וקורא לו פסיכופט, או כמו: Brave Israeli man in front of Netanyahu’s residence, speaks the truth = ישראלי אמיץ מפגין מול ביתו של נתניהו ואומר את האמת.

 

זה בכלל לא משנה אם מסכימים עם האדם בסרטון או שמתנגדים לדבריו, אויבי ישראל שמשתמשים בדברים, לא עושים הבחנה אם הדברים מופנים נגד ראש הממשלה, אלא משתמשים בדברים נגד כולנו – כל הישראלים ונגד מדינת ישראל, והנזק של המילים שנאמרו הוא גדול.

שוב אחזור ואומר שהדברים שאומרים עיתונאים ופרשנים בערוצי הטלוויזיה ובאתרי החדשות, והדברים שאומרים כולנו, מימין ומשמאל, ומכל חלקי החברה הישראלית, יצוטטו וישמשו נגדנו, נגד כולנו, נגד המדינה, גם אם לא לכך התכוונו. יכול להיות שאנחנו צריכים לעשות חשבון נפש, אבל מה שבטוח שכולנו צריכים לחשוב על מה שאנחנו אומרים, בוודאי כשמתראיינים לרשת זרה.

לסיום אזכיר לכם את הפוסט שכתבתי בדצמבר 2020, שכותרתו “למילים יש כח, למילים יש השפעה” ולצערי הוא אקטואלי גם כיום.

Thousands protest in Madrid against Spanish government - YouTube

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון     קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות