על מולה (כהן דת שיעי) שונא ישראל ועל מלחמת התודעה

מילה על חשבון טלגרם ואמרת שפר
ישראל נמצאת במלחמה ולא רק נגד ארגוני הטרור הפלסטינים, חיזבאללה מלבנון, ארגוני פרוקסי איראנים בסוריה, והחות’ים מתימן, אלא גם ברשת, בה מתנהלת נגד ישראל מלחמת תודעה, ויש מי שפועלים כבר עשרות שנים “במלחמה הרכה” נגד ישראל, הכוללת את מלחמת התודעה לקביעת הטרמינולוגיה בשיח הציבורי, שעוזר לקבע את “הנרטיב הנכון” שמוביל לקבלתו “כדבר הנכון” או “כאמת” אצל מקבלי ההחלטות, ובדעת הקהל העולמית.

לפני זמן מה נכנס לערוץ משתמש שקרא לעצמו Alnajjjar שבפרופיל המשתמש שלו הופיע “אמרת שפר” כתובה בערבית: “ارتكاب الذنوب لا يعني أنك من جيش العدوبل يعني أنك جريح في جيش الامام” שמשמעותה בעברית: “לחטוא לא אומר שאתה מצבא האויב, אלא שאתה פצוע בצבא האימאם”.

אמרה כזו מגיעה מהעולם השיעי, וכידוע בישראל אין קהילה שיעית גדולה, ולכן אפשר היה להניח שהמשתמש שנכנס לערוץ ולאחר מכן גם לקבוצת הדיון, מגיע ממקומות אחרים, בין אם זה מהשיעים דוברי הערבית, או מהשיעים שאינם דוברי ערבית כשפת אם.

כמו משתמשים אחרים מסוג זה, שמתי אותו ברשימת משתמשים שדורשים מעקב, וחיכיתי לראות איך יתגלגלו הדברים, ואם יהיה צורך להוציאו מקבוצת הדיון והערוץ. מה שקרה לאחר כמה ימים, כשהצדיק הואיל ברוב טובו לשלוח לי הודעה מלאת “אהבת ישראל” בפרטי, לא חיכיתי כמובן שיעלה את הגיגיו וישלח הודעות שנאה גם לקבוצה, ובעטתי בעכוזו מהקבוצה והערוץ, וחסמתי אותו מלכתוב לקבוצה.

יש לא מקרים רבים בהם אני מוציא מהקבוצה משתמשים המפעילים חשבונות טלגרם מטעם משמרות המהפכה, או שונאי ישראל אחרים, במרבית המקרים עוד לפני שהם מציקים לחברי קבוצת הדיון בהודעות מפגרות, לפעמים הם מספיקים לשלוח הודעות בקבוצה, ואז יקבלו את הבעיטה באחוריהם.

אני מספר לכם על המקרה של המשתמש הזה, היות ובזכותו, אספר לכם על יוצר “אמרת השפר” המופלאה שהצדיק החליט לשים בפרופיל המשתמש שלו.

 

מילה על איש דת איראני קיצוני ועל המלחמה הרכה
על אף שהכתוב היה בערבית, מקור האמרה הספציפית הזו, הוא בפרסית, ופרי מוחו הקודח של עלי ראזה פהיניאן (علیرضا پناهیان = Alireza Panahian) אחד משונאי ישראל היותר קיצוניים מבין המולות המקורבות לבכירי המשטר האיראני, שמסית ללא הרף נגד ישראל ותוקף את ישראל ותומכיה באופן יומיומי.

למולה הלא נכבד, שמחזיק בתואר חוג’את אל-אסלאם, (אזכיר לכם שמדובר בדרגת איש דת שיעי מדרג בינוני) ולמרות זאת הוא מילא וממלא תפקידים בכירים בהיררכיה הדתית-פקידותית של משטר הרפובליקה האסלאמית של איראן, ובהם ראש צוות החשיבה של המנהיג העליון באוניברסיטאות באיראן, וקיבל את הכבוד להיות הנואם לפני הדרשה של תפילת יום השישי בטהראן, ואף היה בין מייסדי “מטה עמאר” (قرارگاه عمار = Amar Headquarters).

“המחנה האסלאמי עמאר” שהוקם ב 2009, הוא אחד הארגונים הפוליטיים והתרבותיים של המולות באיראן, שכונה ע”י מייסדיו “אספת המומחים, ההוגים והפעילים של החזית התרבותית של המהפכה האסלאמית”. בין המטרות המוכרזות של הארגון יש את “העמקת התובנה של החברה ועמידה בדרישות המשטר” ואת “פעולות מלחמה רכות נגד אויבים”.

אמנם מבין מייסדי הארגון היו בכירים במשמרות המהפכה, ומקורבים למנהיג העליון, אבל היו מקרים בהם ניסו במשמרות המהפכה לטעון שהארגון לא קשור אליהם, והמנהיג העליון הגדיר את אנשי “מטה עמאר” בתור “קצינים וחיילים של המלחמה הרכה, שפועלים במסגרת אחת כדי להתמודד עם המלחמה הרכה באופן מתואם”.

ונחזור לפהיניאן, המולה הקיצוני (מאוד) שנוהג להרצות על נושאים רבים, הן דתיים והן מדיניים, להתראיין כל הזמן בעיתונות הכתובה והמשודרת, ויש לו נוכחות בשפות רבות ברשת (ובהן גם בערבית, אורדו, טורקית, אזרית, אנגלית, צרפתית, ספרדית) והוא נוהג להעלות את הגיגיו, כולל סרטוני נאומים (שכמובן מתורגמים לשפות השונות) באתרי אינטרנט משלו וברשתות החברתיות.

The West cannot do business with Iran | The Spectator

קרדיט:ספקטטור

 

פהיניאן ידוע באיראן כקיצוני לא רק כלפי ישראל, ולא רק במשנתו הדתית הבלתי מתפשרת, אלא כאדם קיצוני באופן כללי, המנצל את מעמדו בכל דרך אפשרית, שבעקבות התבטאויות וביקורת כלפי פוליטיקאים ושופטים, עורר עליו לא פעם ביקורת פוליטית וציבורית, וגם עלו כנגדו טענות של שחיתות, בין היתר על רכוש שצבר ובהם בתים, ובהם בית באחד האזורים היותר יקרים בטהראן, שהוא רכש מגולה איראני במחיר מוזל ביותר, הרבה מתחת למחירי השוק.

כמובן שפהיניאן טוען שרכושו כולל הבתים שבבעלותו, הכל מתרומות של חברים וכד’, ומשווה עצמו למנהיג העליון הראשון – אייתוללה חומייני, שחי על תרומות של חברים, וגם לחמינאי, המנהיג העליון הנוכחי, שגם הוא חי על תרומות של חברים…

אם אתם רוצים לתרום לרווחתו של הצדיק פהיניאן, ברבים מהאתרים שלו יש קישור להעברת תרומות “לצדיק הנזקק”, או לחילופין תוכלו לקנות את המפות החדשות של האזור ושל העולם, שהכין הצדיק הידען פהיניאן, והמשקפות את השינויים שקשורים לפעילות ציר ההתנגדות, ולשינויי הכוחות בעולם, ומיועדות לבתי ספר ולכל מי שמוכן לשלם.

 

ואפילו תוכלו להצטרף לקורס החדש של פהיניאן, שמיועד “לפעילי תרבות ותקשורת” ושאותו הוא מגדיר “קורס חינוכי על יסודות ועקרונות ההפצה הדתית”. הקורס יועבר במפגשים שבועיים במסגרת הרצאות פרונטליות של מי שנמצא בטהראן, ושיועברו בשידור חי ברשת, לטובת מי שלא יצליח להגיע לאולם ההרצאות, לראות את זיו פניו של המולה שפיו נוטף מרגליות.

לסיום אספר לכם שברשת ניתן למצוא בערבית גם גרסאות דומות לאמרה של פהיניאן שאותה הזכרתי בתחילת דברי, ובה השתמש חובב ציון Alnajjjar שנבעט מהערוץ והקבוצה, כגון גרסה זו: “أن تكون مذنبا لا يعني أنك في جيش العدو وإنما جندي جريح في جيش الإمام” ובתרגום לעברית: “להיות אשם אין פירושו שאתה בצבא האויב, אלא חייל פצוע בצבא האימאם”. מטבע הדברים תמיד תמצאו את האמרות האלה מועלות ע”י שיעים, בפורומים וברשתות החברתיות.

Irans brutal Mullahs | Cartoon Movement

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון   קרדיט לתמונה: https://cartoonmovement.com/