מטוס אמריקאי התרסק בים התיכון: קשור למלחמה בעזה או למתיחות בצפון?

הפיקוד הצבאי של ארה”ב באירופה (EUCOM) הודיע ​​ביום ראשון בערב כי 5 חיילים אמריקאים נהרגו כתוצאה מהתרסקות מטוס צבאי בים התיכון במהלך פעולות אימון ביום שישי האחרון.

בהודעת הפיקוד נמסר: “במהלך משימת תדלוק אווירי שגרתית במסגרת אימונים צבאיים, מטוס צבאי אמריקאי שעליו חמישה אנשי צבא היה מעורב בתאונה מצערת והתרסק בים התיכון. חמשת אנשי הצבא שהיו במטוס נהרג.”

צבא ארה”ב לא ציין את סוג המטוס, או את המיקום בו הוא טס, אך ארה”ב פרסה נושאת מטוסים באזור, כחלק ממאמציה לתמוך בצבא הישראלי במלחמתו ברצועת עזה.

האם להתרסקות יש קשר למלחמה בעזה?

הודעת UCOM אתמול, שבת, ציינה כי מטוס צבאי אמריקאי התרסק במהלך אימון במזרח הים התיכון ביום שישי בערב, והדגישה כי לתאונה אין כל קשר למלחמת ישראל בעזה, או למתיחות הגבול עם לבנון.

בהצהרה נאמר: “אנו יכולים לומר באופן חד משמעי שגיחת המטוס הייתה במהלך אימונים, ואין אינדיקציות שההתרסקות התרחשה בעקבות פעילות עוינת”.

שתי נושאות מטוסים אמריקאיות לתמיכה בישראל

ארה”ב הודיעה על פריסת שתי נושאות מטוסים במזרח הים התיכון כחלק מ”מחויבותה האיתנה של וושינגטון לביטחון ישראל והנחישות שלנו להרתיע כל מדינה או ישות לא ממשלתית המבקשת להסלים את המלחמה הזו”.

ב-10 באוקטובר הגיעה נושאת המטוסים הענקית, ג’רלד פורד, עם כוח המשימה שלה למזרח הים התיכון. הפורד, שהושקה ב-2017, היא נושאת המטוסים החדשה ביותר של ארצות הברית והגדולה בעולם, עם יותר מ-5,000 מלחים על הסיפון.

ימים לאחר מכן, משרד ההגנה האמריקני (פנטגון) הנחה את קבוצת המשימה של נושאת המטוסים אייזנהאואר (Carrier Strike Strike Group) לעבור למזרח הים התיכון. ה”אייזנהאואר” המופעלת בכוח גרעיני, שהוזמן ב-1977, ביצעה את פעולותיה הראשונות במהלך פלישת עיראק לכווית.

Who lost? EUCOM or CENTCOM - Straturka

קרדיט: סוריה טי וי   קרדיט לתמונות: ויקיפדיה