מל”ט ישראלי תוקף משאית במטע בננות בדרום לבנון. מה מאחורי?

מל”ט ישראלי תקף משאית בפרדס בעיר צידון שבדרום לבנון, בעוד טיסות אינטנסיביות של מטוסי קרב ישראליים נרשמו בשמי האזור.

כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי מל”ט ישראלי תקף טנדר באחד ממטעי הבננות באזור אל-ברק בעיירה אל-עקביה, דרומית לעיר צידון בדרום לבנון. קודם לכן מטוסי קרב ישראלים טסו מעל כפרי דרום לבנון משעות הבוקר המוקדמות.

יש לציין כי באחת התקיפות הישראליות בראשית השנה הותקף גם אז מטע בננות באזור צידון וגם אז התפאר נאסראללה כי ישראל תקפה תקיפת סרק מטע בננות, אך הוא יודע בדיוק מה ישראל תקפה ואף השמידה במטע הבננות. אפשר וישראל תקפה הפעם מטרה דומה לזאת שהותקפה לפני מספר חודשים.

מקורות בתקשורת ציינו כי מטוסי קרב ישראלים פתחו בשבת בבוקר בתקיפת מטרות חיזבאללה בסביבת העיירה עייתא א-שעב בגזרה המרכזית של דרום לבנון.

כלי תקשורת ישראלים דיווחו כי “ישראל תקפה יעד בעומק של 40 קילומטרים בתוך שטח לבנון” ואילו דובר צה”ל אישר כי  “ישראל ממשיכה בפעולותיה להשמדת תשתיות של חיזבאללה”.

דובר צה”ל בערבית – אדרעי ציין כי “אמש נורו טילים לעבר מל”ט של צה”ל שפעל באזור גבול לבנון”, והוסיף כי מל”ט ישראלי תקף את המשגר שממנו נורו הטילים.

דובר צה”ל אישר בעבר כי ישראל פתחה בתקיפות על שורה של מטרות חיזבאללה, בתגובה לירי טילים מלבנון לעבר שטח ישראל.

7 אנשי חיזבאללה נהרגו

אתמול בערב, יום שישי, הודיע ​​חיזבאללה על הריגת 7 מלוחמיו באש ישראלית, מבלי לציין את המקום או התאריך של הריגתם, מה שמעלה את מניין ההרוגים של חיזבאללה מאז תחילת ההסלמה בגבול לבנון עם ישראל ל-68 הרוגים.

(אפשר ובהודעה זאת חיזבאללה “מלבין” את הרוגיו בתקיפות ישראל בסוריה שם נמצאים גם אנשי חיזבאללה).

בהודעת חיזבאללה, שפורסם על ידי ערוץ אל-מנאר, נאמר כי שבעת הלוחמים “נהרגו כקדושים בדרך לירושלים”, שזה הביטוי שבו משתמש חיזבאללה כדי להתאבל על לוחמיו שנהרגו במהלך העימותים עם ישראל, מאז יצאה לדרך המלחמה של צה”ל ברצועת עזה. 

استهداف إسرائيلي جنوبي لبنان

קרדיט: סוריה טי וי     קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות