ארה”ב מתכוונת לספק לישראל תחמושת כיפת ברזל בקנה מידה גדול מ- 2025

בכוונת ארה”ב להקים קו ייצור חדש לטילי כיפת ברזל (טמיר) בשיתוף עם חברת רפאל הישראלית וחברת ההגנה האמריקאית רייתיאון. כמו כן יסופקו מערכות כיפת ברזל נוספות לישראל, מה שיביא לשיפור יכולות ההגנה האווירית של המדינה.

בצעד חשוב לשיפור יכולות ההגנה האמריקאיות והישראליות, בכוונת ארצות הברית להקים קו ייצור חדש לטילי כיפת ברזל. חברת רפא”ל הישראלית, בשיתוף עם ענקית הביטחון האמריקאית רייתיאון, תפקח על הפרויקט הזה.  קו הייצור יתמקד בגרסה האמריקאית של טיל TAMIR, המשווק תחת השם “SkyHunter”.

תקציב של 33 מיליון דולר הוקצה להקמת מתקן זה באיסט קמדן, ארקנסו. הבנייה צפויה להתחיל ב-2024, והמיירטים הראשונים אמורים לצאת מפס הייצור ב-2025.

 

התפתחות זו נבעה מכוונתו של חיל הנחתים האמריקאי לרכוש 2,000 טילי SkyHunter. למרות שישראל לא מוזכרת במפורש כלקוחה ישירה, המתקן יספק טילים לצבא ארה”ב ולבעלי בריתו, מה שעשוי להגדיל את קצב האספקה ​​לצבא הישראלי.

משרד ההגנה האמריקאי חשף לאחרונה תוכניות להעברת מערכות כיפת ברזל נוספות לישראל. להעברה זו נערכות שתי סוללות כיפת ברזל, מלוות ב-300 טילי יירוט מדגם תמיר. הלוגיסטיקה וזמן ההגעה המשוער לא נחשפו.

כיפת ברזל – ויקיפדיה

קרדיט: ערביכ דפנס      קרדיט לתמונה: ויקיפדיה