ספינת מלחמה של הצי האמריקני יירטה כמה טילים וכטב”מים ששוגרו מתימן

ספינת מלחמה של חיל הים האמריקני שפעלה בים האדום יירטה כמה טילים ליד חופי תימן ביום חמישי, כך אמרו שני בכירים אמריקאים ל-CNN.

בכיר אחד אמר כי הטילים שוגרו על ידי לוחמים חות’ים הנתמכים על ידי איראן, המעורבים בסכסוך מתמשך בתימן. כ-2-3 טילים יורטו, לפי הגורם השני.

מאוחר יותר ביום חמישי, מזכיר העיתונות של הפנטגון, תא”ל פט ריידר, אישר כי המשחתת האמריקנית USS קרני יירטה שלושה טילי תקיפה יבשתיים וכן כמה מל”טים ששוגרו על ידי כוחות החות’ים הנתמכים על ידי איראן בתימן.

הוא אמר במסיבת עיתונאים: “פעולה זו הייתה עדות לארכיטקטורת ההגנה האווירית והטילים המשולבת שבנינו במזרח התיכון ושבה אנו מוכנים להשתמש בכל פעם שצריך כדי להגן על השותפים והאינטרסים שלנו באזור חשוב זה”. לא היו נפגעים בקרב כוחות אמריקאים, ולא ידוע לנו על נפגעים בקרב אזרחים כלשהם בשטח”.

ריידר אמר כי הפנטגון לא יכול לומר בוודאות בשלב זה לאן כוונו הטילים והמל”טים, אך לדבריו הם שוגרו מתימן ופנו צפונה לאורך הים האדום, “אולי לכיוון מטרות בישראל”.

USS “קרני” חצתה את תעלת סואץ לים האדום ביום רביעי. פיקוד כוחות הצי האמריקאי אמר בפוסט ברשתות החברתיות כי הוא “יעזור להבטיח ביטחון ימי ויציבות במזרח התיכון”.

קרדיט: ערביכ דפנס    קרדיט לתמונה: הצי האמריקאי