אלביט תמכור מאות מל”טים מתאבדים למדינה אירופית לא מזוהה

חברת האלקטרוניקה הביטחונית הישראלית “אלביט מערכות” אמרה ביום שני כי זכתה בחוזה של 95 מיליון דולר לספק למדינה אירופית תחמושת משוטטת מדגם SkyStriker (LM), הידועה בכינויה מל”טים מתאבדים.

הפרטים נמסרו בהודעה לתקשורת מ-18 בספטמבר, לפיה החוזה ייושם במשך שנתיים.

במסגרת החוזה, אלביט מערכות תספק כמה מאות יחידות SkyStriker.

 

SkyStriker LM של אלביט מערכות היא תחמושת משוטטת אוטונומית מלאה שיכולה לאתר, לרכוש ולציין מטרות ספציפיות למפעיל עם ראש נפץ של עד 10 ק”ג, מה שמאפשר ביצועים מדויקים. ניתן לשגר את SkyStriker ממגוון פלטפורמות קרקע ואוויר, לרבות ממיכל PULS (Precision Universal Launch System) ייעודי של אלביט מערכות.

מצויד במנוע חשמלי, ה-SkyStriker מאפשר פעולות שקטות של עד שעתיים וטווח של עד 100 קילומטרים. המערכת יכולה לפגוע במדויק במטרות תוך שמירה על “האדם בלולאה” גם בסביבות נטולות GPS ותקשורת.

 

ה-Skystriker יכול להשתמש במספר סוגי ראשי נפץ ובזכות העיצוב המודולרי שלו, ניתן להחליף אותו בשטח בשלב שלפני הטיסה בהתאם לדרישות המבצעיות.

“אנו שמחים להציע ללקוחותינו פתרון חדשני ויעיל המשלב את פתרונות האוויר והקרקע של אלביט מערכות”, אמר יורם שמואלי, מנכ”ל אלביט מערכות תעופה וחלל. “כפלטפורמה דיסקרטית וגמישה, התחמושת המשוטטת – SkyStriker מספקת דיוק ואמינות ביצועים גבוהים, ומספקת יתרון קריטי למשימה ללוחמים בשדה הקרב המודרני.”

קרדיט: ערביכ דפנס   קרדיט לתמונה: אלביט