אלפי סוחרי סמים נעצרו מתחילת השנה בעיראק

דובר משרד הפנים העיראקי, חאלד אל-מוחאנה, הודיע ​​על מעצרם של יותר מ-12,000 סוחרי סמים, וכן נתפסו טונות של חומרים נרקוטיים, מאז תחילת השנה, כך לפי כתב רשת הטלוויזיה האמריקאית “אל-חורה”.

גורם עיראקי ציין כי רשויות הביטחון אישרו “חבילה של צעדים חדשים, כחלק מתכנון אסטרטגי”, המבוססת בעיקר על “חיזוק עבודת המנהלת לבקרת סמים והקניית יכולות”, שיאפשרו לה להעלות את רמת הפעילות שלה כך שתהיה יותר איכותית ובאינטנסיביות רבה יותר, כלשונו.

אל-מוחאנה חשף את מעצרן של רשתות בינלאומיות לסחר בסמים, תוך חשיפת מקומות מסתור של חומרים נרקוטיים, ומעקב אחר חבריהן בכל המחוזות.

הוא הוסיף כי הרשויות פתחו במספר צעדים שמטרתם להילחם בשימוש בסמים וקידומם, וחשפו את תחילתו של תהליך “להכשרת אנשי המשטרה לנושא”.

הבכיר העיראקי הוסיף כי “בשלב השני יתקיים בחינת מועמדים למשטרה, ותתקיים בחינה דומה למועמדים לעבודות ציבוריות בכלל כדי למנוע מצעירים ליפול למכת הסמים”.

אל-מוחאנה התייחס לאימוץ נהלים חדשים לאחר לימוד מניסיונן של מספר מדינות שהצליחו להילחם בתופעה זו ובנגע, בנוסף למאמצים חסרי התקדים באמצעות הקמת מרפאות לטיפול במתמכרים לסמים על ידי משרד הפנים.

Soaring drug addiction blights lives in Iraq's war-shattered Ramadi | Arab  News

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונות: ערב ניוז