מתרחב המרד האזרחי של הדרוזים במחוז א-סויידה נגד המשטר הסורי

השביתה הכללית ואי הציות האזרחי נמשכו בנפת א-סויידה היום, יום שני, 21 באוגוסט, מאחר והמחוז רשם עד כה למעלה מ-20 נקודות מחאה נגד המשטר הסורי.

באתר החדשות המקומי –  As-Suwayda 24 נמסר, “המוני תושבי סואידה נמצאים בדרכם לביתו של המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, שייח’ חכמת אל-היג’רי, בעיירה קנאוואט, בתמיכה בהצהרה שהודיעה הנשיאות הרוחנית לפני יומיים, ומתוך הזדהות עם המחאות והדרישות העממיות”.

פעילים הפיצו הקלטות וידאו שבהן נראים מפגינים באל-סר / כיכר הכבוד במרכז א-סויידה, תוך שהם קוראים קריאות המצדיעות לכל המחוזות בסוריה, ומניפים כרזות נגד המשטר הסורי, הקוראים לנטוש את בשאר אל-אסד, תוך קריאת סיסמאות “לך, בשאר” ו”תחי סוריה וייפול בשאר אל-אסד”. כמו כן דרשו המפגינים ליישם את החלטת מועצת הביטחון 2254 על סוריה, הקוראת ליישם פתרון מדיני בסוריה.

באזור הכפרי של הנפה, השביתה נמשכה בכפרים קאיסמה באזור הכפרי המזרחי של א-סויידה, ואל-מג’דל באזור הכפרי המערבי של א-סויידה, והעלתה את מספר המקומות בהם שובתים ליותר מעשרים, לפי “סואידה 24. “

 

גם אנשי העיירה אלכפר סגרו את הכבישים הראשיים ודרשו את גירוש המשטר ממחוז א-סויידה וכן המפגינים סגרו את כביש א-סויידה-אל-קריה, כחלק מפעילותו של יום השביתה השני. 

אתמול, יום ראשון, תועדו 42 מרכזי מחאה בנפה, בתגובה לקריאות לשביתה כללית. בהפגנות השתתפו מאות מפגינים שדרשו את יציאת אנשי אסד ויישום פתרון מדיני ללא אלימות בכלל.

ראוי לציין שהמחאות המתקיימות בא-סויידה ובשאר הערים שבשליטת המשטר באות על רקע ההרעה בתנאים הכלכליים והחלטות הממשלה הלא צודקות, שהאחרונה שבהן הייתה העלאת מחירי הדלק.

הניצוץ שהביא להצתת ההפגנות היה שראש המשטר העלה את המשכורות והשכר, במקביל להעלאת מחירי הדלק, שהחמירה עוד יותר את התנאים הכלכליים המתדרדרים. (קרדיט: בלדי ניוז)