רוסיה מחלקת סיוע במזון לחברי הקהילה הרוסית בלטקיה שבסוריה

על רקע הקריסה הכלכלית ויוקר המחיה באזורים שבשליטת משטר אסד, החלה רוסיה לחלק סיוע במוצרי מזון לקהילה הרוסית בעיר לטקיה, רובם משפחות של קצינים וחיילים רוסים המוצבים בבסיס חיל האוויר – חמיימים הרוסי.

 

3 טון מזון

בסיס חמיימים הרוסי חילק סיוע במזון לקהילה הרוסית בשכונת “הפרויקט התשיעי – כביש המהפכה” בעיר לטקיה, כך לפי מה שדווח על ידי סוכנות ” ספוטניק ” הרוסית .

הסוכנות ציינה כי חולקו 3 טונות של סיוע לקהילה הרוסית ולחלק מהסורים בלטקיה, כולל מוצרים בסיסיים כמו קמח, אורז, שמן, פסטה וסוכר.

נציג מרכז התיאום הרוסי בבסיס חמיימים, אלכסנדר לובן, אמר כי חלוקת הסיוע לקהילה הרוסית באה כדי לסייע להם להתמודד עם המצב הכלכלי הקשה ויוקר המחיה בסוריה.

חברי הקהילה הרוסית הביעו את תודתם לממשלת ארצם על שסיפקה להם את הסיוע, ועל העמידה לצידם לאור יוקר המחיה בסוריה, וציינו כי ישנן משפחות רבות הזקוקות לסיוע לצרכים הבסיסיים של החיים.

 

הרוסים צריכים עזרה

מדי פעם מודיע בסיס חמיימים על מתן סיוע באזורים שבשליטת משטר אסד, אך ממעט לחלק סיוע לרוסים, מה שמעיד על כך שהרוסים עצמם זקוקים לסיוע לאור ההידרדרות הכלכלית והמחירים גבוהים באזורים שבשליטת סוריה. 

אתמול הודיע ​​בסיס חמיימים על מתן סיוע במזון לרופאים בבתי החולים בלטקיה, שכלל אבקת חלב, ירקות יבשים ומשומרים, קמח ושמן.

עם זאת, הסיוע הרוסי לרופאים אלה מגיע בתמורה למתן כל השירותים הרפואיים לרוסים, כך טוענת מנהלת הבריאות של לטקיה.

ראוי לציין שלאחר רעידת האדמה ההרסנית שפקדה את טורקיה וצפון מערב סוריה בפברואר האחרון, הגיע סיוע הומניטרי בינלאומי עצום לאזורים שבשליטת משטר אסד, אך הוא נגנב על ידי המשטר ורק מעט ממנו הגיע לאנשים שנפגעו ברעידת האדמה.

קרדיט: אוריינט ניוז    קרדיט לתמונה: המפקדה הרוסית בסוריה