סכסוך משפטי בתוך משפחת אסד המורחבת חושף עושר גזול של עשרות מיליוני $

בעוד שרוב האזרחים הסורים הנאמנים למשטר אסד לא מוצאים מה לאכול, והם זועקים לבשאר אל-אסד  יומם וליל לקבל פירורים, מסמך משפטי שדלף חשף הון עתק שקינדה מכלוף, בתו של בן דודו של בשאר אל-אסד, תובעת מאמה החורגת, שמתה לפני שנים מהידבקות בנגיף הקורונה.

באמצעות חשבון הטוויטר שלו, פרסם עיתונאי מהאופוזיציה, איימן עבד אל נור, מסמך משפטי שדלף, שהוציא משרד המשפטים הסורי, הכולל את תביעתה של קינדה מוחמד מכלוף לעושר עצום וכסף שאמה החורגת, המכונה חלה אלמגהוט, הסתירה מפניה. 

במסמך, עורכי הדין של קינדה, ג’מיל נענה ולילה אל-עבדאללה, דורשים מנשיאות ההוצאה לפועל האזרחית ליישם.

הוא גם חושף את העושר העצום ממנו נהנים מקורבים למשפחת אסד, בתקופה שבה יותר מ-90% מהסורים חיים מתחת לקו העוני, וממשלת אסד מעלה מחירים יומם וליל באמתלה של סנקציות מערביות.

בספטמבר 2020 נפטר דודו של נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, מוחמד מכלוף, בגיל 88, כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה, בבית החולים האוניברסיטאי אל-אסד בדמשק.  

מוחמד מכלוף נודע כגזבר כספי המשפחה, שכן הוא שלט בכלכלה הסורית במשך עשרות שנים, ובנו ראמי ירש אותו, עד שהתגלע סכסוך בינו לבין בן דודו בשאר לפני שנים.

 ראוי לציין שמוחמד מכלוף היה נשוי לשתיים, הראשונה, גאדה אדיב מוהאנה, שהיא אמם של רמי, חאפז, איאד, איהב, שאה, קינדה ושרה. באשר לאשתו השנייה,  הלה טריף אל- מגהוט, ממנה נולד לו בן בשם אחמד. 

 

מהבקשה עולה כי הנתבעים ,ביחד ולחוד, נדרשים להחזיר את הנכסים שהיו אצלם בנאמנות לפי מה שפורט בדו”ח מומחה לחשבונאות כדלקמן:

ראשית: 14.243 מיליון יורו, או שווה ערך בלירות סוריות.

שנית: 13.580 מיליון דולר, או שווה ערך בלירות סוריות.

שלישית: 335 אלף פרנק שוויצרי או ערכו המקביל בלירות סוריות .

רביעית: 8435 גרם זהב או שווה ערך בלירות סוריות.

חמישית: מעטפה סגורה ובה מסמך חוב עבור בנה, מוחמד מכלוף, לפידאא אחמד, בסך 24 מיליון דולר.

המסמך חושף סכסוכים כספיים בין בניו של מוחמד מכלוף מאשתו הראשונה, גאדה אדיב מוחנה, לבין אשתו השנייה, הלה טריף אל-מגהות.

מכלוף ובתו קינדה: 

"סְתִירָה

קרדיט: אוריינט ניוז