מפקד יחידת צלפים רוסית שפעל בסוריה וזכה בעיטורי גבורה נהרג באוקראינה

הידיעות על האבדות שספגה רוסיה בפלישתה לאוקראינה נמשכות, יום אחר יום, לאחר שאיבדה עשרות אלפי אנשי צבא, כולל מפקדים בכירים שנלחמו קודם לכן בסוריה.

אתרי מדיה חברתית הפיצו את הידיעה על הריגתו ,של מפקד יחידת הצלפים הרוסית, בקרבות במזרח אוקראינה, בשבוע שעבר.

פעילים דיווחו כי המפקד הרוסי של יחידת הצלפים, שנקרא ” אנדריי ” , נחשב לאחד מפושעי המלחמה הרוסים הבולטים שהואשמו בהריגת אזרחים סורים, כאשר כוחות ארצו התערבו כדי לתמוך במשטר אסד ב-2015.

עם זאת, אנדריי ורוסים בעלי יכולת קרביות רבות לא חמקו מעונש, שכן אנדריי נהרג בקרבות בחזיתות המזרחיות של אוקראינה, שם ספגו הכוחות הרוסיים אבדות קשות במתקפת הנגד שפתח צבא אוקראינה נגדם לפני שבועות.

 

לדברי גורמים יודעי דבר, אנדריי השתתף במצור על העיר חאלב שבצפון סוריה והיה מעורב בהריגת אזרחים ולוחמים משורות צבא סוריה החופשי בשנת 2016. היה לו גם חלק, לצד הכוחות הרוסיים, לעקירה המונית של יותר מ-10,000 אזרחים מהעיר באותה תקופה.

לטענת הגורמים, המפקד הרוסי קיבל שתי מדליות על אומץ לב, בתפקידו כמפקד יחידת הצלפים של גדוד הצנחנים, והוא מת מפצעים אנושים שנגרמו לו כתוצאה מההפצצה שספגה עמדתו במזרח אוקראינה.

אנדריי שירת בצבא הרוסי מאז 2004, והשתתף בלחימה נגד אוקראינה מאז תחילת הפלישה ב-2022, לפני שנשם את נשמתו האחרונה לפני מספר ימים.

בשנה שעברה נהרג קצין בכיר משורות שכירי החרב של מיליציית וגנר בקווי החזית באוקראינה, לאחר שהשתתף בלחימה לצד המיליציה של אסד בסוריה וקיבל מדליה ,באופן אישי, מהנשיא בשאר אלאסד.

העיתון הבריטי אקספרס דיווח אז כי סרגיי קונונוב, אחד משכירי החרב הבולטים של קבוצת וגנר, נהרג במהלך הקרבות באוקראינה.

חודש לאחר הפלישה, נהרג המפקד הצבאי הבכיר ביותר של רוסיה, האלוף אנדריי סוחובצקי, במהלך פלישת ארצו לאוקראינה. הגנרל הרוסי עלה בהתמדה בסולם הדרגות הצבאי ומונה לשורה של תפקידי פיקוד והשתתף במערכה הצבאית של רוסיה בסוריה .

"השתתף

קרדיט: אוריינט ניוז    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות ברוסיה