צפי לטלטלה רצינית בצבא רוסיה כולל הדחת בכירים והעלמויות של אחרים

רק בשעות האחרונות דיווחו מקורות בתקשורת הרוסית והעולמית כי סגן מפקד כוחות הצבא הרוסי באוקראינה,לשעבר, שהיה גם מפקד הכוחות הרוסים בסוריה, הגנרל סרגיי סורובקין, שכונה על ידי העיתונות הרוסית גנרל “ארמגדון” בשל הטקטיקה האגרסיבית שלו בסוריה, נעלם וככל הנראה נמצא במעצר לאחר שנחשד כי סייע למרד כוחות ווגנר במדינה.

 

עכשיו הולך ומתברר כי הוא לא הגנרל הרוסי היחיד שנעלם “זמנית” מעיני הציבור.

אמצעי תקשורת בעולם טוענים כי עוד כמה קצינים בכירים בצבא רוסיה נעלמו אך לא פירטו את כל שמותיהם.

שם נוסף שגם לגביו יש שמועות כי נעלם הוא ולרי גראסימוב, הגנרל הבכיר ביותר והרמטכ”ל של רוסיה, שלא הופיע בציבור או בטלוויזיה הממלכתית מאז המרד שנקטע בשבת, וכמו כן שמו לא הוזכר בהודעה לעיתונות של משרד ההגנה מאז ה-9 ביוני, כך דיווח של רויטרס .

לדברי כמה אנליסטים צבאיים מערביים, גראסימוב, בן 67, הוא למעשה מנהל את המלחמה הרוסית באוקראינה.

ביום שלישי, גראסימוב נעדר בצורה בולטת כאשר פוטין הודה לצבא על הימנעותו ממלחמת אזרחים, בניגוד לשויגו, שעשה הופעות פומביות רבות מאז.

מצד שני, הקרמלין ממעיט בחשיבותם של דיווחים מהמערב כולל של “דו”ח הניו יורק טיימס”, על העלמות קצינים בכירים רוסים , ואמר כי “הרבה ספקולציות” יצוצו בעקבות האירועים.

כמה בלוגרים צבאיים רוסים ,עם קהל עוקבים גדול ,מצפים לטלטלה רצינית בצבא לאור מרד וגנר ואולי גם בתוך שירותי הביטחון, לפי דיווח של CNN .

ביום רביעי דובר באתר הצבא הרוסי, “Repar”, על “מבצע טיהור בשורות הצבא”, והדגיש כי השלטונות מנסים להיפטר מאנשי צבא שלדעתם גילו “חוסר החלטיות” בדיכוי המרד.

“המרד המזוין של החברה הצבאית הפרטית וגנר הפך לעילה לטיהור רחב היקף בשורות הכוחות המזוינים הרוסים”, אמר ריבר.

לפי האתר, שירותי הביטחון הרוסיים עורכים חקירות מקיפות עם ראשי יחידות צבא רוסיה, בנוגע ל”מרד וגנר”.

קרדיט: תאוצול

 

מנצחים ומפסידים

חלק מהאנליסטים הצבאיים והפוליטיים הרוסים והמערביים מאמינים ששר ההגנה סרגיי שויגו, בעל ברית ותיק של פוטין, שפריגוז’ין רצה להפיל יחד עם גרסימוב בגלל “חוסר יכולת”, עשוי כעת להיות בטוח יותר בתפקידו.

ויקטור זולוטוב, מפקד המשמר הלאומי שהיה שומר הראש של פוטין, נראה כמועמד נוסף לאחר שהופיע בפומבי ואמר שאנשיו מוכנים “להלחם עד מוות” כדי להגן על מוסקבה מפני וגנר.

מפקד המשמר הלאומי הרוסי דיבר על האפשרות שאנשיו יקבלו נשק כבד וטנקים בעקבות המרד.

סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס ציטטה את מפקד המשמר הלאומי הרוסי שאמר כי המרד “תוכנן על ידי שירותי הביון המערביים”, ש”היו מודעים לעניין שבועות לפני שזה קרה”, לפי “סוכנות הידיעות הצרפתית”.

בעוד ראש המטה הכללי, ולרי גראסימוב, נותר אחראי רשמית על מה שרוסיה מכנה “המבצע הצבאי המיוחד” באוקראינה, מפקד הכוחות המוטסים והצנחנים בצבא הרוסי, קולונל מיכאיל טפלינסקי, מנהל את המלחמה למעשה, על פי CNN. “

אם יתברר שבוצעו מעצרים בקרב הקצונה הבכירה הרוסית בעקבות מרד וגנר, זה עלול לשנות את הדרך שבה רוסיה תנהל את מלחמתה באוקראינה, אותה היא מכנה “מבצע צבאי מיוחד”, ולגרום לתסיסה בקרב הכוחות הלוחמים הפועלים לסכל מתקפת נגד אוקראינית, כך לפי רויטרס. 

קרדיט לתמונה: אלמג’לה