מפקד כוחות רוסיה בסוריה ובאוקראינה לשעבר נעצר כי השתתף במרד כח ווגנר

אתמול, יום רביעי, 27 ביוני, חשף העיתון העצמאי “מוסקבה טיימס” כי השלטונות הרוסיים עצרו גנרל בכיר שהוביל בעבר את כוחות מוסקבה בסוריה ובאוקראינה, באשמת השתתפות במרד שכירי מיליציית כח וגנר, שהסתיים לפני מספר ימים. 

מהעיתון נמסר כי הגנרל, סרגיי סורובקין, נעצר בשל חשדות להשתתפותו ,לכאורה, במרד.

מוקדם יותר ביום רביעי, הבלוגר הצבאי התומך במלחמה הרוסית באוקראינה, ולדימיר רומנוב, אמר כי סורובקין נעצר ביום ראשון, יום לאחר המרד הכושל של מפקד מיליציית  “ווגנר”, יבגני פריגוז’ין, שביקש להפיל את ההנהגה הצבאית ברוסיה, לפי העיתון “מוסקווה טיימס”.

רומנוב טען שסורובקין נמצא כעת בבית המעצר לפורטובו במוסקבה.

 

אלכסיי ונדיקטוב, העורך הראשי של תחנת הרדיו Ekho Moskvy, כתב בטלגרם שסורוביקין לא היה בקשר עם משפחתו כבר שלושה ימים ושומריו אינם מגיבים.

משרד ההגנה הרוסי טרם הגיב לחדשות על מעצרו לכאורה של “סורוביקין”, שלא הופיע בציבור מאז שבת, כאשר פריגוז’ין פתח במרד מזוין נגד ההנהגה הצבאית הרוסית.

ביום רביעי אמרו פקידים אמריקאים לרויטרס ולניו יורק טיימס כי הגנרל סורוביקין, סגן מפקד כוחות הצבא הרוסי באוקראינה, אוהד את המרד של פריגוז’ין מוקדם יותר השבוע, אך לא ברור אם הוא היה מעורב בתמיכה במרד.

סורוביקין הפציר בווגנר, במכתב פומבי, להפסיק להתנגד לפיקוד הצבא ולחזור לבסיסיהם, לאחר שהכריז על המרד בשבת.

מהקרמלין נמסר, כשנשאל על הנושא, כי “הרבה ספקולציות” יופיעו בעקבות האירועים.

סורוביקין, המכונה בתקשורת הרוסית גנרל “ארמגדון”, כלומר “גנרל יום הדין”, בשל אכזריותו, הוא פושע מלחמה ותיק שלחם בקרבות בצ’צ’ניה ובסוריה, ועל כך קיבל מדליות מהנשיא ולדימיר פוטין.

 

בסוריה הואשמו יחידות צבאיות בפיקודו של סורובקין בהפרות זכויות אדם, כולל שימוש בנשק כימי והפצצת בתי חולים.

בדו”ח מיוחד שהוציא בשנת 2020 ארגון Human Rights Watch (HRW), השם “סורוביקין” הוזכר יחד עם בכירים רוסים וכמה בכירים סורים שיכולים להיחשב כאחראים להפרת זכויות אדם במהלך המערכה על נפת אידליב בין 2019 ל-2020.

ארגון Human Rights Watch אמר כי כוחות רוסים וסוריים הפציצו בכוונה אזורי מגורים ותשתיות אזרחיות, וחקירה שערך הניו יורק טיימס האמריקאי ב-2019 הגיעה למסקנה דומה.

כתוצאה מעבודתו בסוריה, זכה סרגיי סורובקין בעיטור מסדר “גיבור רוסיה”, העיטור הגבוה ביותר במדינה.

הוא קיבל את הפיקוד על המערכה הצבאית הרוסית באוקראינה באוקטובר אשתקד, אך הועבר לתפקיד אחר מוקדם יותר השנה לאחר שרוסיה לא הצליחה להשיג הצלחה משמעותית בפלישה.

سوروفكين- جنرال متمرس - RT Arabic

 

קרדיט: בלדי ניוז   קרדיט לתמונה: סוכנות אר טי