השבוע שבין ה-9.6.23 ל- 15.6.23 אצל שכנינו הפלסטינים

פחות משבועיים לאחר רצח מאיר תמרי הי”ד סמוך לישוב חרמש, עוד פיגוע ירי ממש בסמוך, הפעם ללא הרוגים ישראליים, אבל עם ארבעה פצועים מאש לעבר רכב צבאי ורכב אזרחי בסמוך. גם הפעם הצליחו המחבלים להימלט אל הכפר הסמוך יעבד. בעקבות הפיגוע הוטל כתר על הכפר, אבל ברש”פ הבהירו שהכתר לא מנע את קיום מבחני הבגרות במקום כמתוכנן. בנוסף, בוצעו השבוע נסיונות לפיגועי דריסה ודקירה במחסום רנטיס ובכפר חוארה. המחבלים נוטרלו בצד הישראלי פגיעות קלות בלבד. פיגועי ירי מרחוק ללא נפגעים בוצעו גם מול מחסומי ג’למה ושבי שומרון.

הנה כתבה על הפיגוע שבוצע בין הישוב חרמש לישוב ריחן שבשומרון:

 

לצד זאת, גם השבוע נרשמו עימותים קשים כולל ירי ומטענים בפעילות צה”ל בקסבה של שכם, ובעיר ג’נין. במחנה בלאטה צרו כוחותינו על בית מבוקש בשם עצאם צלאג’, תוך חילופי אש ולמרות ירי נ”ט הצליח המחבל להמלט כשהוא פצוע, ולהופיע במחנה זמן קצר לאחר נסיגת הכח, מנופף באויר מול ההמונים שהריעו לו, ולהתחייב להמשיך ולבצע פיגועים. בעימותים בתקרית זו נהרג מחבל אחר. מחבל הרוג נוסף נרשם בשכם יממה לאחר מכן, במסגרת חילופי אש שליוו את הריסת בית מחבל שהיה מעורב ברצח חייל צה”ל עידו ברוך הי”ד. השבוע לא נכנסו כוחותינו למחנה הפליטים ג’נין, המעוז העיקרי של הטרור באיו”ש, מה שמגביר את הדריכות במקום והתחושה שבקרוב יחל מבצע גדול למיגור קיני הטרור שם.

הנה תמונות מ”חגיגת הנצחון” של עצאם אלצלאג’:

 

במישור הפנימי: מנגנוני הרש”פ הסירו מחסומים שהציבו גורמי האופוזיציה במחנה הפליטים נור אלשמס בטול כרם בטענה שהדבר משבש את חיי התושבים. המהלך עורר עימותים וביקורת רבה לא רק מחוגי החמא”ס והגא”פ אלא גם מצד אנשי הפת”ח. גורמי האופוזיציה מעריכים שמדובר ב”פיילוט” שיוחל בהמשך במוקדים אחרים ובראשם מחנות בלאטה וג’נין, שבהם לרש”פ אין כל שליטה. ובשכם הושלך בקת”ב לעבר כלא ג’ניד, על רקע דרישה לשחרור עצורים.

הנה תמונות מהמחאה כנגד הסרת המחסומים בנור אלשמס:

 

במחנה הפליטים ג’נין נרצח אדם בסכסוך פנימי. מדובר באסיר בטחוני לשעבר שריצה 20 שנות מאסר בכלא הישראלי. בכפר קטנה נרצח צעיר בעל ת”ז מזרח ירושלמית, ע”י עבריינים מכפר אחר, בעקבות חשדות למעורבות בגניבת רכב. ובירדן נרצח ילד בן 11 שמוצאו מהכפר ח’רבת’א בני חארת’ שמדרום מערב לראמאללה בדקירות סכין בסכסוך עם ילד אחר. בכפר ת’לת’ שבגזרת קלקיליה נרצחה צעירה בת 19, ככל הנראה על רקע מה שמכונה: “כבוד המשפחה”.
וגם האלימות במגזר הערבי בישראל מקרינה על איו”ש. פועל פלסטיני נרצח בתגרה ברהט בדקירות סכין.
בנוסף, בכפר תרקומיא בוצע שוד בנק ע”י 4 רעולי פנים חמושים, שנסו עם שללם בסך 60 אלף דולר.
ובמחנה הפליטים נציראת ברצועה נהרג שוטר איש החמא”ס, תושב המחנה הסמוך אלמע’אזי מירי, בנסיון לעצור חשוד בפלילים. היורה נעצר בהמשך, ומחכה לו ככל הנראה גז”ד מוות.

הנה סרטון קצר על הארוע:

 

ועוד מעזה. ההג”א המקומי איתר ברפיח חפירת ענק לאחסון כמויות גדולות של דלקים מוברחים. זאת, למרות שרשת מנהרות ההברחה בגבול המצרי נפגעה קשות בשנים האחרונות.
ולקראת חג הקרבן בסוף יוני ועונת החג’ שתחל בשבוע הבא: חאתם בכרי, שר ההקדשים של הרש”פ באיו”ש הגיע לרצועת עזה וליווה את יציאת עולי הרגל משם, למרות שלטון החמא”ס ברצועה. מסחר ער בבהמות לקראת חג הקרבן בסוף יוני, במקביל גידול בתופעת גניבות בעלי החיים באיו”ש ובמרחב התפר.

הנה תמונות מיציאת עולי הרגל מעזה:

 

במישור הכלכלי: איגוד הרופאים באיו”ש מאיים בעיצומים ובמאבק מקצועי, נוכח המשך מדיניות הרש”פ המשלמת לעובדי המנגנון הציבורי שכר חלקי. עיצומים גם ע”י עובדי עיריית שכם בדרישה למתן קביעות לעובדים הזמניים.

הנה תמונות:

 

ובעזה, מאיימים גורמי הטרור לחדש את שיגור בלוני הנפץ והתבערה, נוכח העיכוב הנמשך בהעברות הקצבאות של התרומה הקטרית, למרות הודעה מוקדמת שהדבר יתבצע במחצית הראשונה של חודש יוני.

עד כאן להשבוע- שבת שלום

קרדיט: יעקב סבג – לשעבר יועץ לענייני ערבים ביחידות המנהל האזרחי בעזה ואיו”ש    קרדיט לתמונות ולסרטונים: רשתות חברתיות