קריקטורה סאטירית של "חמינאי" מציתה את זעם השיעים של איראן בלבנון

קריקטורה סאטירית של המנהיג העליון האיראני עלי חמינאי, שפורסמה בעיתון לבנוני, עוררה זעם בחוגים השיעים הלבנוניים והאיראניים, על "הציניות והלעג" שלה למשטר המולות ולחסידיו לנוכח אתגרים אמריקאים איתו הם מתמודדים בעצם ימים אלו, מה שגרם לעיתון למחוק אותו ולהתנצל , אחרי לחץ חזק.

הקריקטורה פורסמה בעיתון הלבנוני, "אל-ג'ומהוריה", לפני מספר ימים, תחת הכותרת: איראן לאמריקה: אם תתקפו אותנו נשבור לכם את השיניים , והיא מגלמת את חולשתו של המשטר האיראני, המיוצג על ידי הממנהיג הרוחני שלה, "חמינאי", וחוסר יכולתו להתמודד עם איומים אמריקאים, במיוחד לאחר כישלון המשא ומתן הגרעיני בבירה וינה.

בהמשך, פתחו תומכי משטר המולות האיראני במסע זועם נרחב באתרי הרשתות החברתיות נגד העיתון ובמחאה על הלעג ל"סמל" שלהם, תוך שימוש בהאשטאג (#למעט המנהיג – #إلا_ السيد_ القائد), בנוסף פורסמו תמונות המפארות את חמינאי תוך שהם מוקעים את מה שנראה בעיניהם כניסיון "להעליב את האימאם".

תומכי איראן בלבנון, עיראק, איראן ואזורים נוספים השתתפו במסע הכעס הפופולרי שקרא להפסיק את הלעג על המנהיג העליון, תוך שיגור סיסמאות התוקפות את העיתון הלבנוני "אל-ג'ומהוריה", שהסיר במהירות את הקריקטורה מאתר האינטרנט שלו. והתנצל בפני חסידיו. 

בהודעת התנצלות אמר העיתון : "העיתון לא התכוון לפגוע, ושוב מאשר את עמדתו הקבועה והתקיפה ביחס לדתות השמימיות ולסמלים הדתיים.

איראן לאמריקה: אם תתקפו אותנו נשבור לכם את השניים: