WSJ: טעות למנף את חיסול סינואר להבאת המלחמה בעזה לסיום מהיר כרצון האמריקאים

ממשל ביידן חושב שאפשר למנף את חיסול סינאוור כדי להביא לסיום מהיר של המלחמה בעזה כך טוען הכתב מייק דוראן מהוול סטריט ג’ורנל במאמרו מהיום. 

לדברי הכתב יש לדבר חשיבות רבה מבחינת השיקולים האלקטורליים של הדמוקרטים, אבל כמדיניות מזרח תיכונית היא לוקה בשלוש טעויות יסודיות. 

1. המלחמה לא תוכל להסתיים בהסכם הפסקת אש עם חמאס.
ביידן סבור שאפשר יהיה לכפות על נתניהו לקבל את חמאס המוחלש בתור נוכחות קבע אחרי המלחמה. הוא מניח שמותו של סינאוור יגרום להתגמשות בקרב אנשי החמאס שתאפשר עסקה להחזרת החטופים וסיום המלחמה בהפסקת אש מוסכמת. אבל המדיניות של נתניהו היא פירוק החמאס לגורמים, והחזרת חטופים על ידי הצעה לכל גורם בנפרד למסור את החטופים תמורת חייו. פירוק חמאס לחתיכות הופך את הרעיון של ממשל ביידן שאפשר להגיע להסדר עם חמאס אחד שלם ומאוחד, לתפישה שזמנה עבר, והיא כבר לא רלוונטית.

 

2. הקשר בין עזה ללבנון.
ממשל ביידן קורא לא נכון את הקשר בין שתי הזירות האלה. הוא סבור שהפסקת אש בעזה תביא להסדרה גם עם חיזבאללה. אבל לישראל אין שום סיבה להוריד את המגף מצווארו של חיזבאללה, עכשיו שהמלחמה נוטה לטובת ישראל, והיא תוכל להשיג תנאים טובים הרבה יותר אם תמשיך במערכה.
תנאים טובים יותר הם הכרח מבחינת ישראל: שום ממשלה לא תשרוד אם עקורי הצפון לא ירגישו בטוחים מספיק בשביל לחזור הביתה.

 

3. ישראל ואיראן
ביידן לא קורא נכון את הדינמיקה של מאבקה של ישראל נגד איראן. חיסול סינאוור מגיע בזמן שישראל מתכוננת לתקיפה באיראן. תקיפה זו הכרחית לשיקום יכולת ההרתעה של ישראל. אם ארה”ב תפעיל לחץ קיצוני שיביא לביטול התקיפה באיראן, ישראל תצטרך להחריף את מלחמתה בחיזבאללה וחמאס כדי להשיג בדרך אחרת שיקום של ההרתעה.

תמונה

קרדיט לתרגום: גדי טאוב -שומרי הסף    קרדיט לתמונות: דובר צה”ל