לאחר שאסד הגביל את צעדיהם כוחות חיזבאללה ממשיכים לסגת ממאחזים בסוריה

חברי חיזבאללה לבנונים נסוגו ממחנות אלטלאא’י וחומיני (الطلائع والخُميني)  בזבאדני באזור הכפרי של דמשק, לפי מה שחשפו מקורות פרטיים לאתר החדשות הסורי “סאוט אל-עצימה”.

הגורמים הסבירו כי אנשי חיזבאללה פינו את כל המפקדות והמחסנים בתוך שני המחנות, במבצע שהתקיים ביום רביעי שעבר, מבלי לציין את כיוון הנסיגה.

באותו הקשר ביקשו אנשי צבא סורים מבעלי הווילות הסמוכות, במרחק של כקילומטר משני המחנות, לפנות אותן לאלתר ולמנוע את השכרתן לשימוש למגורים לתיירים בתקופה זו.

אנשי המשטר ציינו לתושבים באזור כי מטוסים ישראלים הפילו כרוזים המזהירים מפני פגיעה באזור, בשל המצאותם של אנשי חיזבאללה שם, לטענתם.

סוכנות אנאטוליה ציטטה בעבר מקורות סוריים מקומיים שאמרו כי חיזבאללה פועל להעברת מאות מאנשיו מאזורים שונים בסוריה ללבנון ולהעברת משפחותיהם מלבנון לסוריה.

לפי המקורות, חיזבאללה שלחה מאות מחבריה מאזורי אל-מיאדין ואל-בוקמאל בנפת דיר א-זור, מזרח סוריה, ומכמה שכונות של הבירה דמשק וממחוזות חמה וחומס ללבנון.

אתר החדשות ציין כי חיזבאללה משתמש בשיטות שונות כדי להיכנס ללבנון לאחר שישראל תקפה את מעבר הגבול מצנע בין סוריה ללבנון.

على رأسها لواء فاطميون الأفغاني وحزب الله اللبناني.. الميليشيات التابعة لإيران في سورية تحت مجهر المرصد السوري لحقوق الإنسان | المرصد السوري لحقوق الإنسان

 

במקביל נודע כי משטר אסד החל להצר את צעדי חיזבאללה באזור הגולן הסורי ומונע ממנו ומחיילי המיליציות האיראניות השיעיות האחרות מלהתקרב לאזורים הסמוכים לגבול ישראל . המשטר הסורי הקים מחסומי דרכים רבים במחוזות קונייטרה ודרעא ומונעים מכל מי שאין לו אזרחות סורית מלהכנס לאזור.

דיווחים נוספים  טוענים כי הצבא הסורי השתלט בימים האחרונים על 2 מחסני נשק ותחמושת הנמצאים על אדמת סוריה והשייכים לחיזבאללה.

ישראל הזהירה בעבר את אסד כי אם חיזבאללה יפתח חזית לחימה נגד ישראל מכיוון הגולן ישראל תפגע קשות לא רק בצבא סוריה אלא גם במוסדות שלטון של סוריה כולל בארמונות של אסד עצמו.

حزب الله" يسيطر على 114 موقعًا في ‎سوريا - مركز الخليج للدراسات اﻹيرانية

 

קרדיט: אלחורה      קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות – אלחליג’ נט