דיווחים: ביממה האחרונה ישראל תקפה מהאוויר מטרות איראניות בחוף הסורי ומעברי גבול עם לבנון

מקורות תקשורת חשפו תקיפות אוויריות חוזרות ונשנות של ישראל על מעברי גבול השייכים למשטר אסד ולמיליציות איראניות בגבול לבנון-סוריה, בעוד שמשרד החוץ הסורי התייחס אתמול בערב לתקיפות על מחסן נשק של  האיראנים בעיר לטקיה.

לפי משרד החוץ הסורי, ישראל הוסיפה “פשע חדש לרשימת הפיגועים הארוכה שלה” על ידי הפצצת אתר סמוך לכניסה לעיר לטקיה במערב סוריה אתמול בערב, יום רביעי, 16 באוקטובר.

סוריה טענה כי ההפצצה כוונה לאתר אזרחי, וקבעה כי “כל הגינויים שהובעו שוב ושוב, על ידי סוריה ומדינות אחרות, לא הספיקו כדי לשים קץ להפרות הבוטות של ישראל”.

לדברי משרד החוץ “העניין מצריך פעולה דחופה, מצד כל מדינות העולם, לנקוט באמצעים מיידיים נגדו, לפעות נגד פשעיה ולחשוף את נותני החסות שלה במערב, שבאמצעות מתן מטריה של תמיכה והגנה עליה,  הם שותפים לתוקפנות זו נגד מדינות ועמי האזור”, לפי נוסח ההצהרה.

כמו כן, חזרה ישראל לתקוף  אתרים בגבול לבנון-סוריה, לרבות תקיפות על חוש ג’עפר באזור הרמל הלבנוני, על רקע פיצוצים חוזרים ונשנים שהדהדו באזור הכפרי המערבי של חומס בגבול סוריה-לבנון.

 

מטוסי קרב ישראליים תקפו מעבר גבול לא רשמי שנקרא מעבר גרמאש בין לבנון לסוריה, בעוד שהיו דיווחים סותרים לגבי איזה צד של הגבול הופצץ בתקיפות הישראליות החוזרות ונשנות על הגבול בין סוריה ללבנון.

פעילים הפיצו קטעי וידאו של פיצוצים חזקים שנמשכו שעות כתוצאה מהתקיפות הישראליות שכוונו לאחד ממחסני התחמושת של מיליציית הטרור חיזבאללה בלטקיה, כאשר עמודי אש עלו מהאתר המותקף במערב המדינה.

מטוסי קרב ישראלים הפציצו במספר תקיפות אוויריות  אתרי משטר במרכז סוריה, כולל מפעל איראני, על רקע מידע לפיו אספקה ​​ונשק שהגיעו מעיראק הוחסנו שם לפני העברתם לידי חיזבאללה, על רקע מידע סותר על היקף האבדות האנושיות והחומריות.

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות