חצי מילה על מה שמספרים לנו על תימן, ומילה על מה שלא – חלק א’

מספרים לנו על

כשכבר מדברים איתנו על תימן, מספרים לנו על עלילות המיליציות של החות’ים, הנתמכות, ממומנות, מצוידות ומופעלות ע”י המשטר האיראני, על שהחות’ים מנסים להטיל מצור ימי על ישראל, ותוקפים אוניות סוחר בנתיבי השייט במים בין לאומיים, ועל הדרך תוקפים גם ספינות מלחמה של ארה”ב, ומספרים לנו על שהחות’ים משגרים אמל”ח איראני (שמוברח מאיראן ומורכב בתימן) כנגד מטרות בישראל, ולא שוכחים לספר לנו על תקיפה זו או אחרת של ארה”ב ובריטניה כנגד מטרות צבאיות של החות’ים, וכמובן טורחים להדהד את דוברי החות’ים ומספרים לנו על כל קשקוש, צפצוף ואיום חות’י מתריס נגד ישראל והעולם.

אני מניח שגם יספרו לנו בקרוב על דיווחים שהחות’ים חדירים בפני ההמוסד הישראלי אף יותר מאשר חיזבאללה, ועל שממש לאחרונה מערכות הביטחון התימניות עצרו בעוון ריגול, אדם המחזיק באזרחות צרפתית, שנכנס לתימן באופן לא חוקי.

 

אבל יותר מעניין זה מה שלא מספרים לנו

אבל לא מספרים לנו שבתימן, כמו בכל מדינה אליה נכנס משטר המולות של הרפובליקה האסלאמית של איראן, להפיץ את כל הטוב שהמהפכה האסלאמית האיראנית מביאה בציפורניה נוטפות הדם, ולטפח ארגוני טרור (או במילה מכובסת – מיליציות) שקורעים את החברה האזרחית של אותן מדינות, המדינה נהרסת מבפנים במלחמת אזרחים של החות’ים נגד שאר התימנים, המטבע המקומי – הריאל התימני, קורס, והאינפלציה משתוללת.

וגם לא מספרים לנו שהחות’ים ממשיכים לשדוד את הסיוע הבין לאומי המגיע לתימן, ולשדוד את אזרחי תימן, לגבות מסי מעבר ממשאיות ומכפריים, לשדוד חנויות, לזייף מסמכי בעלות כדי לשדוד אדמות, בתים ונכסים פרטיים וציבוריים, והם לא נרתעים מלהשתלט גם על נכסי ווקף, להתעלם מחוקי המדינה ומפסיקות בתי משפט, ולאכוף את דרך חייהם ופרשנותם המחמירה לאסלאם בכל מקום בו הם שולטים.

ואפילו לא מספרים לנו שלאחרונה החות’ים עסוקים בחפירת תעלות נ”ט ומנהרות חדשות וממשיכים לבצר אזורים אסטרטגיים, בהם מחסני אמל”ח שהגיע מאיראן (יש במחסני גם אמל”ח שלל שנתפס במחסני צבא תימן באזורים שהחות’ים כבשו) בהרים סביב צנעא, סעדה, וערים נוספות. (מעניין ממי הם מפחדים שהם מרגישים צורך לחפור תעלות ומנהרות בהרים סביב מעוזי החות’ים…?).

 

ולא מספרים לנו שבנוסף לרעב האמיתי שקיים בתימן, הגשמים העונתיים שגרמו לשיטפונות והצפות באזורים נרחבים, ואיתם באו לכפרים המוצפים ומחנות העקורים היתושים, ולא מספרים לנו שמחוז א-דאלע (الضالع = Dhale) שבדרום-מערב תימן, סובל ממשבר בריאותי חמור, ונוסף להתפרצות כולרה יש גם התפרצות של מלריה, וברשויות הבריאות בתימן שגם כך נמצאות במצוקה עקב מחסור בתרופות, ציוד וכוח אדם, משוועים לסיוע בינ”ל, אבל העולם לא שומע…

אבל את מי מעניין רעב אמיתי בתימן או בסודאן, שאפשר לבלבל את המוח ברעב מדומיין בעזה? ואת מי מעניין התפרצות מגפה בתימן, כשאפשר לספר לעולם שבגלל הכיבוש הישראלי האכזרי, יש כפי הנראה, שייתכן שאולי שישנה אפשרות חמורה שיכול להיות שתהיה התפרצות מגפות בעזה.

גם לא מספרים לנו שהחות’ים ממשיכים כדרכם לגייס ילדים לצבאם, אז למה שיספרו לנו שאיסמאעיל בלאיחי (إسماعيل بليحي = Ismail Blihi) בן ה 16 נהרג בזמן אימון באש חיה, במחנה אימונים חות’י דרומית לחודיידה, ואם לא מספרים לכם על הנער שנהרג, אז איך יספרו לכם שיומיים לפני שאיסמאעיל באליחי נהרג, נפצע נער בתוך כיתת בית ספר במחוז איב (إب = Ibb) מכדור שנורה באימון באש חיה במתחם בית הספר… התימנים כועסים על החות’ים שמגייסים ומנצלים ילדים, אבל הם חסרי אונים, והעולם “הנאור”? כתמיד העולם “הנאור” ממשיך לעצום עיניים ולשתוק.

 

כתמיד גם לא מספרים לנו שהחות’ים ממשיכים במצור על תעז ולירות בנשק צלפים על אזרחי תעז – גברים, נשים וילדים, וכדרכם כאשר הם מפסידים בקרב נגד כוחות צבא תימן, הם מפגיזים בתי אזרחים, כמו שקרה ביום שישי האחרון בנפת אל מוסאימיר (المسيمير = Al Musaymir) במחוז לחג’ (لحج = Lahij) שגרם למנוסת האזרחים מהכפרים והעיירה שהותקפו, ולמקש אזורים חקלאיים, דרכים וחופי ים בהם משתמשים אזרחים תימנים, ולטמון זירות מטענים בסביבת בארות מים, וכמובן הם ממשיכים לתקוף כל כוח צבאי או אנשי שבטים שמתנגדים לחות’ים, לפעמים הם לוקחים אחריות ולפעמים הם נותנים לעיתונות התימנית לנחש מי העומד מאחורי תקיפה וחיסולים.

וגם לא סיפרו לנו שאתמול חוסל במארב באזור אל-מוסינה (المصينعة = Al-Musina) אחמד מוחסן אל-סולימאני אל-אוולקי (أحمد محسن السليماني العولقي = Ahmed Mohsen Al-Sulaimani Al-Awlaki) בכיר (אל”מ) בצבא מועצת המעבר הדרומית (المجلس الانتقالي الجنوبي = Southern Transitional Council = STC) הנתמכת ע”י האמירויות) שהיה מפקד חטיבת ההגנה הראשונה של מחוז שבווה (شبوة = Shabwah).

 

אספר לכם שלאחר החיסול העיתונות התימנית התמלאה אתמול והיום בדיווחים שונים, שחוץ מאשר שכולם מדווחים שאל-אוולקי נהרג במארב, על כל שאר הפרטים בקשר למותו, יש דיווחים שונים ומשונים, בחלקם נאמר שהוא שמכוניתו נפגעה ממטען, באחרים נאמר שמכוניתו נפגעה מ RPG ובאחרים התווסף גם ירי נק”ל, גם לגבי המיקום המדויק של החיסול יש גרסאות שונות (בחלק מהידיעות נאמר שחוסל באזור המתחם הצבאי אל-קנאא, הנמצא באזור אל-מוסינה) וגם לגבי זהות מבצעי החיסול ישנם דיווחים שונים, בחלק מהידיעות אומרים שלפיצוץ המכונית יש טביעות אצבע של אל-קאעדה, ובאחרות מפנים את האצבע המאשימה כלפי “ארגוני טרור נגדם נלחמת מועצת המעבר הדרומית בשנתיים האחרונות”, ויש המדברים שהאחריות לחיסול היא של “גורמי טרור הנתמכים ע”י כוחות הכיבוש התימנים באזור”, ובדיווחים אחרים משאירים את זהות המחסלים לניחושו של הקורא.

אפשר להניח שהחיסול לא היה אירוע נקודתי מנותק מהמערכה הבלתי נגמרת של החות’ים לכבוש גם את המחוזות הנמצאים בשליטת מועצת המעבר הדרומית, ואת שאר תימן הנמצאת בשליטת ממשלת תימן המוכרת ע”י כל העולם חוץ מאיראן וגרורותיה.

יש לציין שבמורכבות התימנית “מועצת המעבר הדרומית” היא חברה ב”מועצת המנהיגות הנשיאותית התימנית” הממנה את ראש ממשלת תימן (זו המוכרת ע”י העולם) ועיידרוס א-זוביידי (عيدروس الزبيدي = Aidarus al-Zoubaidi) נשיא מועצת המעבר הדרומית, הוא אחד משבעת סגני הנשיא התימני, רשאד מוחמד אל-עלימי.

עוד אציין שבדרום תימן המונח “כוחות הכיבוש התימנים” משמש כהגדרה לחות’ים, וזה בנוסף להגדרת המיליציות החות’יות בפשטות: “כוחות הטרור החות’ים”.

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון    קרדיט לתמונות:רשתות חברתיות