חמינאי במשימה שמעולם לא הצליחה: איחוד העולם המוסלמי הסוני עם הישיעי כדי לעמוד מול כל העולם

חמינאי: היום אנחנו זקוקים להקמת אומה איסלאמית / אם שני מיליארד המוסלמים בעולם יהפכו לגוף אחד, הם יהיו חזקים יותר מכל המעצמות העולמיות הקיימות.

Red Lines and Deadlines ~ Map: Sunni and Shi'a ~ The Worlds of Islam | Wide  Angle | PBS

קרדיט: PBS

 

המנהיג העליון של איראן , האייטולה חמינאי , בניסיון לאחד את כל העולם המוסלמי , אמר במפגש עם גורמי הממשל, שגרירי המדינות האסלאמיות ואורחי ועידת האחדות:
*-  אולי אחד השיעורים הגדולים ביותר של הנביא עבורנו הוא בניית אומה – הקמת אומה איסלאמית. המאבקים של שלוש עשרה השנים במכה הסתיימו בהג’רה, שהייתה הבסיס להקמת האומה האיסלאמית.

*- היום אנחנו צריכים את השיעור הזה, כיום אין לנו אומה איסלאמית. יש הרבה מדינות איסלאמיות, כמעט שני מיליארד מוסלמים חיים בעולם, אך אי אפשר לקרוא להם אומה אחת; הם לא מתואמים, הם לא בכיוון אחד.

*- אומה פירושה קבוצת בני אדם ההולכת יחד בכיוון אחד עם מטרה אחת ומוטיבציה אחת. אבל אנחנו לא כאלה, אנחנו מפוזרים. התוצאה של הפיצול הזה היא שלטון אויבי האסלאם. התוצאה של הפיצול היא שמדינה איסלאמית מרגישה שהיא צריכה להישען על אמריקה כדי לשרוד. אם לא היינו מפוצלים, לא היינו מרגישים בכך צורך. היינו יכולים לעמוד כתף אל כתף, להשתמש במשאבים אחד של השני ולעזור זה לזה כדי ליצור יחידה אחת, חזקה יותר מכל המעצמות של ימינו, כפי שהיה פעם.

 

גם חמינאי יודע שאיחוד בין העולם הסוני לשיעי לא הצליח מעולם , וגם לא יצליח כיום כי אין מדינה סונית בעולם המאמינה למילה אחת אפילו היוצאת מפי המשטר הרצחני באיראני שטבח בסונים כמו שאף עם אחר עשה בהיסטוריה של המין האנושי.

Sunni Vs Shia and the trouble with Islam

קרדיט: בן בטש מקבוצת נציב    קרדיט לתמונה: מודרן גאנא