ניתוח מצב ע”י אסטרטג צבאי

אני מעריך שאיראן לא רוצה הסלמה רבתי. היא מרגישה כרגע פגיעה ובצדק.
החמאס די מנוטרל , עיקר כוחו של חיזבאללה עוד קיים אבל הוא נשחק גם ברמת החימושים ( בעיקר טילי נט ) וגם קודקודים ופעילים בעלי ניסיון קרבי עשיר, יש מחסור בכטבמים ואולי גם ברקק טווח קצר.
הח’וטים לא מספיק יעילים.
איראן מפחדת שישראל תנצל הזדמנות כדי לפגוע בה/ ביציבות הפוליטית הרעועה של המשמרות והאיאטטוולות ואולי גם במתקני הגרעין ולמוטט אותה אחת ולתמיד וזה נראה פתאום אפשרי.

 

מצד שני , נסראללה נפגע מאוד קשה ברמה המורלית. האנשים שלו מתחרפנים, מתים לצאת להילחם בנו, הוא צריך המון כוח כדי לבלום אותם. יש להם עשרות אלפי לוחמי מיליציות שיעים בסוריה .
הפלסטינים באיו”ש גם בתסיסה ובתיסכול גדול.

דפאו”ת?

1.ללא תגובה כרגע. להרוויח זמן ולהשהות.
2.מבצע מיוחד : הפעלת חימוש מונחה מדוייק ליעדים אסטרטגיים / תשתיות, פשיטה מקומית לטובת השגת הישג מורלי/ חטיפה. הפעלת תאים רדומים בישראל, ניסיון פיגוע איכותי בלב ישראל / בעולם כנגד סמלים ממלכתיים/ צבאיים ישראלים. הכנסת ישראל לדילמה. בשאיפה שהיא תכיל. ומשיכת זמן.

3.מתקפה סמלית:
ריכוז מאמץ של ירי מסיבי משולב של רקק טקק כטבמים וניסיון לפגוע בסמלים כמו אסדות הגז , בסיסי חיל אוויר,נמל חיפה , הכור בדימונה, כנסת ישראל, תל אביב, הקריה וכו’.

4.מתקפה מלאה. במקרה כזה בנוסף להנ”ל חזית רמת הגולן/ צפון בקעת הירדן הם זווית חדירה אפשרית
בשילוב כוחות מלבנון ומן הים . לכוח גמיש של עשרות אלפי לוחמי מליציות שיעים . שינסו להשיג הישגים ולהעמיק ככל האפשר. בתקווה לעורר את הגורמים הערביים במרחב להצטרף. בדגש על איו”ש, בסגנון ה7.10. זה מהלך כמעט התאבדותי. שלא ישאיר להם אופציות לאחר כך.

קרדיט: יאיר אנסבכר – אסטרטג צבאי     קרדיט לתמונות: ערוץ הטלגרם יוצריפ AI