טקס ההשבעה של הנשיא התשיעי באיראן: מה הייתה סדר הכניסה של האישים והפקידים?

תמונה

 

דיווח עיתונאי של ג’מאראן על טקס ההשבעה של הנשיא התשיעי/ מה הייתה סדר הכניסה של האישים והפקידים?

♨️ לפי כתב ג’מאראן; האטרקציה העיקרית של אירועים אלו עבור הנוכחים היא לראות את כניסת האישים לטקס, מקום מושבם והאופן שבו הם מתנהלים זה עם זה.

🔸 חלק יושבים על כיסאות והשאר על הרצפה. שגרירים זרים ורבים מהאישים המקומיים ישבו על כיסאות מאחורינו.

🔸 לנשים סודרו כיסאות באופן מלא ומעטות ישבו על הרצפה. ראיתי את ד”ר מוסטפווי, בתו של האימאם חומייני, וזחרא פיזשכיאן, בתו של הנשיא, יושבות. מעניין שהצלמים באזור הנשים היו גם נשים, מנהג שקיים בכל הטקסים בחוסייניה.

🔸 סדר כניסת האישים והפקידים הוא כזה שככל שהמעמד של האנשים חשוב יותר, הם נוטים להגיע מאוחר יותר ומיד מקבלים מקום בחזית. חלקם יושבים תחילה מאחור אך מועברים מהר לחזית, כמו מוחמד שריעתמדרי. ראיתי את סאדק משהולי יושב בצד שמאל על אחד הכיסאות בשקט, עסוק באמירת זיכרונות בלי לדבר עם איש עד סוף המפגש.

✔️ סרדאר קאני הגיע וישב על הרצפה; מעט מאוחר יותר, סגנו סרדאר אבובאקר (פלאח זאדה) נכנס יחד עם נציג המנהיג העליון במשמרות המהפכה אך ישב מעט מרוחק יותר. עבאס עראקצ’י גם הגיע וישב בקרבת אנשי הצבא והחל לשוחח איתם. האחים אנסארי הגיעו יחד אך ישבו במרחק אחד מהשני.

✔️ חוסיין טאא’ב ישב גם הוא בשורות הקדמיות. מוחמד ג’וואד זריף נכנס גם הוא והתיישב בשורות הקדמיות, במרכז האולם. לפני שהתיישב, הוא התחבק עם אחד מקציני משמרות המהפכה הוותיקים.

✔️ הראשון שהתיישב בכיסאות הגבוהים היה אייתוללה אחמד ג’נטי. ברגעים אלו, מסעוד פיזשכיאן נכנס מהדלת הצדדית של החוסייניה, עם חיוך על פניו, לבוש חליפה חדשה, והתיישב בכיסא גבוה. שאר הפקידים גם הם נכנסו.

✔️ רגעים לאחר מכן נכנס המנהיג העליון, והדברים שנראו על ידי כולם בטלוויזיה. נראה שהשנה, בניגוד לשנים קודמות, השידור החי החל לפני תחילת הטקס, דבר חיובי שהראה את הכל בצורה טבעית, אמיתית ושקופה לציבור: גם את התוכן וגם את הרקע./ ג’מאראן

קרדיט: בן בטש מקבוצת נציב    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות