משמרות המהפכה חופרים רשת מנהרות בסביבת נמל התעופה הבינלאומי של דמשק מחשש לתקיפה ישראלית

מקורות יודעי דבר דיווחו לאתר החדשות הסורי ” םוליטיקל קייס” אתמול, יום שישי, 26 ביולי, כי “משמרות המהפכה האיראנים החלו בבניית רשת מנהרות חדשה בסביבת נמל התעופה הבינלאומי של דמשק, במטרה לחבר את המפקדה והמחסנים שלהם זה לזה”.

לדבריהם “במהלך היומיים האחרונים החלו משמרות המהפכה האיראנים להכניס כלי רכב צבאיים כבדים, ציוד, רכבי מטען ודחפורים, והחלו בפעולות חפירה בפאתי שדה התעופה מכיוון העיירות ג’יידט אל-ח’ס. ותל מסכין, הצמודים לו באזור המזרחי של דמשק”.

הגורמים הוסיפו כי “מבצע חפירת המנהרות הגיע בהוראת מפקד משמרות המהפכה, חג’ אמיר, ועל מפקד חמיד שאטרי, האחראי על אזור שדה התעופה וסביבתו, הוטל לפקח ולעקוב אחר התקדמות העבודה”.

הגורמים ציינו כי “המבצע נחשב לגדול מסוגו, אך אינו הראשון, שכן בשנים האחרונות הקימו משמרות המהפכה האיראנים רשת מנהרות באזור אל-אחמדיה הסמוך לשדה התעופה, ואז זה היה הראשון מסוגו.”

 

המקורות אישרו כי “יותר מ-50 חברי משמרות המהפכה וכ-30 מכוחות המשטר הסורי ישתתפו בפעולות הקידוח, בנוסף לכ-13 כלי רכב צבאיים, שכן העבודה מתנהלת ברציפות מסביב לשעון מבלי לעצור.”

לדברי המקורות, “במהלך היומיים האחרונים הועברו עשרות משאיות עמוסים בעפר, המוערכים בכ-60 טון, לעבר אזור נג’הא, דרומית מזרחית לדמשק”.

לדברי המקורות, “משמרות המהפכה הביאו 3 מהנדסים איראנים מהעיר סיידא זיינב, דרומית לבירה דמשק המומחים בתחום המנהרות והביצורים והם ביקרו באתרים לפני כמה ימים כדי לבדוק את הקרקע, והכינו תכניות המציגות את פעולות החפירה ואת מסלולם והם עדיין מפקחים על העבודות, ומתוכנן  שלאחר סיום פעולות החפירה המנהרות יבוצרו ויחוזקו.

המקורות המשיכו: “פעולות הקידוח החלו משני מוקדים בסביבת העיירה ג’דיידת, לכיוון נמל התעופה הבינלאומי של דמשק, ומתוכנן לצייד את המנהרות הללו, במקומות המיועדים לאחסון אמצעי לחימה מתקדמים, במערכות הגנה אוויריות וכל אמצעי לחימה רגישים. ”

המקורות הסבירו כי “פעולות הקידוח וההכנה עשויות להימשך בשלושת החודשים הקרובים, בשל המספר הרב של מנהרות שיש לחפור, לצייד ולבצר. לאחרונה, חיפשו המיליציות האיראניות, בראשות משמרות המהפכה האיראניים להגביר את השפעתם ולבצר את עמדותיהם באזור שדה התעופה ובסביבותיו, וזאת לאחר פגישות רבות שהתקיימו בין מפקדי הקבוצה הזו שפעלו באזורי הכפרי של דמשק ובין קציני כוחות המשטר הסורי .”

המקורות סיימו  באומרם כי “המטרה של חיבור המפקדה  למחסנים באמצעות רשת של מנהרות היא להימנע מפגיעה ישראלית בקצינים אם הם בתנועה”.

קרדיט: אתר פוליטיקל קייס