מינויים בקרב הקצונה הבכירה בצבא סוריה

משטר אסד הוציא עלון קידום לקטגוריית הקצינים בצבא המשטר, ובעמודי חדשות הנאמנים למשטר עלו פרסומים על קידומם של מספר קצינים, ובראשם תא”ל ע’יאת’ סולימאן דלא – “غياث سليمان دلا”.

אתרים הנאמנים למשטר אסד אמרו כי “דאלה” מונה לרמ”ט דיוויזייה 4 שריון , בפיקודו של  האלוף מאהר אל-אסד, אחיו של הנשיא. דלא גר בעיירה בית יאשוט – بيت ياشوط  שבאזור ג’אבלה בנפת לטקיה בצפון מערב המדינה.

דלא נחשב לאחד הנאמנים הבולטים לציר האיראני בתוך המשטר, שכן הוא תיאם באופן הדוק את פעולותיו עם המיליציות המזוהות עם איראן בקרבות באזורי מחוז ריף דמשק . כוחותיו של דלא הוקמו במתכונת של כוחות אלנימר (דיוויזיה 25 כוחות מיוחדים מגייס 5) . דלא גם עמד בראש הכוחות שהסתערו על העיר  דאריה והשמיד שם את כוחות המורדים. 

בין הקצינים הנוספים המוזכרים בקידומים החדשים, אקטהם קאסר אחמד, מנהל המכללה המדינית במשרד ההגנה, ותא”ל מדחת מוחמד שמונה למפקד מכללת התותחנים בחאלב .הבריגדיר מגיע מהעיר בניאס שבאזור הכפרי של מחוז טרטוס.

הקצינה הואידה מחמוד יוסף, סגן אלוף, מונתה לראש אגף הגיוס של ספיטה, והיא מגיעה מהעיירה בית חמיס באזור הכפרי של מחוז טרטוס. כמו כן  “מוחנאד יוסף” הועלה לדרגת אל”מ מונה  לתפקיד חדש שלא צויין.

בתחילת השנה הנוכחית הודיע ​​משרד ההגנה הסורי על הוצאתם ​​של כשבעת אלפים מגוייסים מצבא סוריה לפנסיה, ומשרדי הביטחון והפנים פרסמו גם כן לוח קידום המתוכנן להמשך שנת 2024 שכולל קידום בדרגה של מאות קצינים.

תא”ל דלא במרכז התמונה: 

קרדיט: בלדי ניוז