אסד רומז: נשאר רק להתפלל על אשתי!

למעשה כותרת הכתבה כפי מופיעה באתר החדשות האמריקאי בשפה הערבית – “אלחורה” היא: “הערה ראשונה של בשאר אל-אסד לאחר שאשתו אובחנה כחולה בלוקמיה”.

אך מתוך דבריו הפומביים לא נותר אלא להסיק את המסקנה כי לא נותר אלא רק להתפלל על אשתות שמחלת הסרטן חזרה אצלה לאחר תקופת רמיסיה לא ארוכה.

 

בסרטון וידאו שהופץ ברשתות החברתיות סיפר הנשיא אסד, על מחלת הלוקמיה של אשתו, לאחר שערך את תפילת עיד אל-אדחה במסגד אל-ראודה בבירה דמשק. .

אסד מופיע בסרטון כשהוא משוחח עם אנשים שהתאספו סביבו, כולל מספר אנשי דת, והוא אישר שהמורל של אשתו גבוה, והסביר כי “לשיחותיהם של סורים רבים הייתה השפעה רבה על המשפחה כולה. “

הוא המשיך: “כולנו יודעים שהמורל של החולה הוא הבסיס להחלמה”.

 

 

בסוף מאי, אסמה אל-אסד התייחסה לחדשות על מחלת הלוקמיה שלה, ואמרה שהיא תתחיל את מסע הטיפול הכימותרפי שלה בכל נחישות והתרסה נגד המחלה.

באותה תקופה פרסמה נשיאות סוריה קטע וידאו שלה, שבה היא אומרת שהיא “תילחם את מאבקה במחלה בביטחון מוחלט בריבונו של עולם… ובאהבה ובתפילות” של מעריציה.

היא ציינה שמאז שהודיעה שהיא חולה בלוקמיה, היא קיבלה הודעות תמיכה רבות, שנתנו לה סוג של כוח, כדבריה.

לפני כן, לשכת הנשיא הודיעה כי אסמה אל-אסד אובחנה כחולת לוקמיה. 

 

לשכת הנשיאות אמרה בהצהרה כי לאחר הופעת תסמינים וסימנים קליניים, ולאחר סדרה של בדיקות, היא אובחנה כחולה בלוקמיה מיאלוגנית חריפה.

בהודעה הוסיפו כי היא תעבור פרוטוקול טיפול מיוחד, המחייב תנאי בידוד תוך השגת ריחוק חברתי מתאים. 

הלשכה הוסיפה כי היא תתרחק מעבודה ישירה עם אנשים ותשתתף באירועים ופעילויות במסגרת תכנית הטיפול.

אסמה אל-אסד (בת 48) היא במקור ממחוז חומס שבמרכז המדינה. היא נולדה וגדלה בבריטניה לפני שחזרה לסוריה לאחר שפגשה את ראש המשטר, בשאר אל-אסד.  

השניים נשואים 24 שנים, ולהם 3 ילדים, חאפז, זאין וקארים.

משטר אסד הודיע ​​בעבר ב-2018 כי היא אובחנה כחולה בסרטן השד, בטרם הוכרזה החלמתה לאחר כשנה וחצי של טיפול מתאים.

הערה: על פי הספרות הרפואית המוכרת סיכוי השרידות ל-5 שנים במופע כזה של מחלה הוא נמוך ביותר .

על פי פרוטוקולי ריפוי העדכניים ביותר כיום במערב נוהגים לקחת דגימות מהתאים הסרטניים ולשולחם לניתוח גנטי מפורט באמצעות מחשבי על  ואחר כך להתאים את מינון התרופות הידועות כך שיפעלו באופטימום נגד סוג ספציפי זה של הסרטן, ובכך מגבירים את סיכויי ההשרדות של החולה לזמן ארוך יותר , ואולי עד אז תושג פריצת דרך פתאומית דווקא בסוג זה של סרטן. ככל הנראה זה גם מה שעושים לאסמה אסד.

عين ليبيا/أعلنت سوريا عن إصابة عقيلة الرئيس بشار #الأسد، السيدة الأولى  أسماء الأسد ، بمرض ابيضاض الدم ، المعروف ب #لوكيميا ، فما هو المرض وما  إمكانية التعافي منه؟. التفاصيل:

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונה: עין ליביה