גל של אירועי אנטישמיות שוטף את ארמניה

איחוד "קהילת החרדים התוניסאים" בצרפת, קורא לנשיא צרפת, לבקש מהשלטון בארמניה לגנות כל תופעה אנטישמית במדינה.

לאחרונה החלו גל של אירועי אנטישמיות בארמניה, שהגיעו בשיאם בתופעות של מעשי ונדליזם בבתי הכנסת במדינה.
זה הגיע למצב, שהשיח הפוליטי הציבורי, מלא באמירות אנטישמיות גדולות, והדבר רק החמיר עם התקרבותה והשפעתה של איראן לארמניה.

יצויין, שלמרות שתקופות ארוכות בהיסטוריה של ארמניה לא ידוע על קהילות יהודיות גדולות ומפורסמות שהיו שם, אך בכל זאת ידוע שלאחר חורבן בהמ"ק הראשון, בזמן האימפריה הפרסית, הוגלו אלפי יהודים לארמניה ע"י המלך הארמני טיגראן, ויש הגורסים שעוד לפני חורבן בהמ"ק הראשון הגיעו יהודים לארמניה, ומאז לסירוגין היו שם קהילות יהודיות, ולא מעט  בתי עלמין יהודים נחשפו והתגלו במהלך ההיסטוריה עם כתב עברי וארמית, מה שהוכיח על קיום קהילות יהודיות בכל מיני תקופות, כיום ישנה קהילה יהודית חשובה במדינה.

לאחרונה, יש התחממות ביחסים בין צרפת לארמניה, דבר שמגיע מכמה פרשנויות והיבטים, והיה בולט בעיקר לאור כל מיני אמירות של נשיא צרפת בנושא, וקיבל תהודה גדולה ואוהדת גם בקרב הקהילה הארמנית הנמצאים בצרפת וברחבי אירופה.

איחוד "קהילת החרדים התוניסאים" בצרפת, קורא לנשיא צרפת, לנצל את קשריו עם השילטון בארמניה, ולבקש מהם, להוציא גינוי רישמי נגד האנטישמיות בארמניה, ובמקביל להשפיע על ארמניה, שתצא בחקיקה מפורשת נגד כל מעשי ואמירה של אנטישמיות שם. (קרדיט: קהילת החרדים התוניסאים ).

אתר החדשות "חבד אינפו" פרסם כי בית הכנסת 'מרדכי נביא' הממוקם בירוואן, בירת ארמניה, ומשמש גם כבית חב"ד, הועלה באש ביום רביעי האחרון. ארגון הטרור המכנה עצמו 'הצבא לשחרור ארמניה' (ASALA) נטל את האחריות לפיגוע וטען בהודעתו, כי "תנועת חב"ד סיבכה את רוב מדינות העולם ברשתה".

בית הכנסת 'מרדכי נביא' הממוקם בירוואן, בירת ארמניה, ומשמש גם כבית חב"ד, הועלה באש ביום רביעי האחרון.

ארגון הטרור המכנה עצמו 'הצבא לשחרור ארמניה' (ASALA) נטל את האחריות לפיגוע וטען בהודעתו, כי "תנועת חב"ד סיבכה את רוב מדינות העולם ברשתה".

הצהרת ארגון הטרור פורסמה תוך שימוש בדפוסים אנטישמיים עתיקים. ארגון המחבלים טען ש"בעלי הבית של חב"ד יושבים בארה"ב ובפלסטין הכבושה ומשם כל סוכני חב"ד מקבלים הנחיות".

יצוין, כי זוהי ההתקפה השנייה של אותו ארגון טרור על בית הכנסת בירוואן בחודשיים האחרונים, בראשות השליח הרב גרשון-מאיר בורשטיין.

במקרה הראשון הם טענו כי פעלו כדי למחות נגד הקשרים ישראל לאזרבייג'ן, וההצתה השנייה הייתה, כדבריהם, "תגובה" לפעולה של ישראל בעזה. "המבצע השני הזה בוצע בסולידריות עם תנועות ההתנגדות הפלסטיניות והלבנוניות נגד הציונות".

ישנו איום מפורש לעתיד בהצהרת ארגון הטרור הזה ASALA: "אם ההתקפות החמושות של המשטר הציוני על הרובע הארמני של ירושלים ותפיסת רכושה של הכנסייה הארמנית לא ייפסקו, המבצע הבא שלנו יהיה מחוץ לארמניה". זה מרמז על המצב בירושלים שבו החברה הישראלית שכרה את הקרקע של הפטריארכיה הארמנית לבניית מלון.

לאחר המתקפה הראשונה על בית הכנסת הכריזה ממשלת ארמניה כי היא תגן על הקהילה היהודית. אך בעת הפיגוע לא היו שם שומרים ולא נמצאו מצלמות בסביבת הבניין.

הארגון התאמן בעבר עם מחבלים פלשתינים במחנות של אש"ף בלבנון ואף השתתף בקרבות נגד ישראל ב-1982.

לפי משרד התפוצות הישראלי, רמת האנטישמיות בארמניה עולה באופן קיצוני. היא מושפעת מהאיראנים, הרואים בארמניה את בעלת בריתה הקרובה.

זעזוע בארמניה: ארגון טרור הצית באנטישמיות את בית הכנסת - חב"ד אינפו

קרדיט לתמונה: חבד אינפו