עדויות על מעצרו של מנהל בית החולים שיפא בעזה

פרמדיק פלסטיני העובד בבית החולים אלשיפא בצפון רצועת עזה חשף את פרטי מעצרו של מנכ”ל מתחם הרפואה הגדול ברצועה, בעת שהיה במחסום צבאי ישראלי לאחר שעזב במסגרת שיירה רפואית. דובר צה”ל אישר את המעצר.

בהצהרות בלעדיות לאתר החדשות האמריקאי “אל-חורה” אמר הפרמדיק עבדול קאדר אבו סמרה כי הוא “ראה” את הצבא הישראלי עוצר את מנכ”ל בית החולים הרפואי אל-שיפא, מוחמד אבו סלמיא, “בזמן ששיירה רפואית יצאה מהמתחם בצפון הרצועה, לכיוון האזור הדרומי של הרצועה”.

הוא הוסיף: “הגענו בשעה 3 לפנות בוקר למחסום המפריד בין צפון ודרום רצועת עזה… ונשארנו שם 5 שעות שבמהלכן זכינו ליחס משפיל”.

בית החולים אל-שיפא, המתחם הרפואי הגדול ביותר ברצועת עזה הפלסטינית, עמד במרכז הקרבות במשך מספר שבועות, לאחר שהצבא הישראלי האשים את חמאס ב”אחסון נשק שם ושימוש בו כמרכז פיקוד”, אשר חמאס והצוות הרפואי הכחיש.

משרד הבריאות הפלסטיני מצדו אישר כי השיירה “נעצרה” במחסום הצבא הישראלי, “למרות שיצאה בתיאום עם ארגון הבריאות העולמי”.

 

מה קרה במחסום הישראלי?

אבו סמרה אמר על נסיבות מעצרו של אבו סלמיה: “הם הורידו את ד”ר מוחמד מהרכב וטיפלו בו בצורה משפילה, ולקחו את חפציו האישיים ומסרו לנו אותם… זה היה ממש לנגד עיני.”

הוא המשיך ואמר: “בכינו כשראינו את ד”ר מוחמד מטופל בצורה כזו. הייתה לו הזדמנות לברוח לדרום כדי להגן על עצמו, אבל הוא העדיף להישאר (בבית החולים) עד נשימתו האחרונה עם החולים .”

הפרמדיק הפלסטיני סיפר כי אבו סלמיה שאל קצין ישראלי לפני יציאתו מבית החולים אם הוא אמור להישאר בבית החולים אל-שיפא או לעזוב אותו, והדגיש כי הצבא “ביקש מהם לעזוב והרגיע את האנשים שם שכולם יגיעו לדרום. ”

בשבוע שעבר אמר אבו סלמיה לסוכנות הידיעות הצרפתית כי קיבל “הוראה” לפנות את בית החולים ב-18 בנובמבר, לאחר שדחה הזמנה דומה קודמת, בעוד הצבא הישראלי אישר כי הוא פינה מאות חולים ופליטים משיפה על סמך “בקשתו” של הרופא.

באותו יום שוחררו מאות אנשים מבית החולים, בעוד שכ-120 בני אדם ופגים, הועברו ב-19 בנובמבר לרפיח ולאחר מכן לידי המצרים כדי לקבל טיפול, כך לפי סוכנות הידיעות הצרפתית.

אבו סמרה אמר כי הצבא הישראלי “טיפל בהם בצורה מגעילה, והשמיע לעברם מילים מגונות בערבית, בעוד שמכל כיוון מופנים אליהם אורות ומצלמות”. 

 

הצבא הישראלי מגיב

צה”ל אישר “את מעצרו של מנהל בית החולים אלשיפא והעברתו לחקירת השב”כ, לאחר שנחשפו עדויות רבות על השימוש בבית החולים, שהוא מנהל, כמפקדת פיקוד של חמאס”.

מהצבא נמסר כי “ארגון הטרור חמאס ניצל משאבים משמעותיים של בית החולים, לרבות חשמל, לחיזוק רשת המנהרות, בנוסף איחסן בתוכו ובסביבתו אמצעי לחימה רבים”.

הצבא הוסיף: “לאחר הטבח ב-7 באוקטובר, חמאס השתמש בבית החולים כמקלט למחבלים שהשתתפו בו, בנוסף להעברת ישראלים חטופים אליו ביום הטבח”. מהצבא נמסר כי “הדו”ח הפלילי אישר שהריגת החיילת, רב”ט נועה מרציאנו, התרחשה בתוך מתחם בית החולים”.

“ההחלטה על המשך מעצרו (אבו סלמיה) תתקבל על סמך תוצאות החקירה ומעורבות מנהל בית החולים בפעילות טרור”.

مقابلة مع مدير مستشفى "الشفاء" بعد استهداف إسرائيل لمدخل المستشفى - YouTube

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: אלחדת’