בריטניה מגרשת שדרן מצרי איש האחים המוסלמים בגלל תמיכה בחמאס

לאחר החלטת הרשויות הבריטיות לגרש את שדרן האחים המצריים מועתז מטר ולמנוע ממנו להיכנס שוב לתחומה, גורלו של מטר נותר מעורפל, על רקע תמיכתו בתנועת חמאס ותמיכתו בהפגנות התומכות בתנועה, בנוסף. השתמש בתוכניתו בערוץ הלוויין "אל-שואב" של האחים, המשדר מהבירה לונדון, כדי לתמוך בהתנועה.

בסרטון שפרסם מטר בעמוד הרשתות החברתיות שלו לאחר ההחלטה לגרש אותו, הוא הודיע ​​כי בכוונתו לתבוע את ממשלת בריטניה, והביע את ביטחונו בקבלת פסיקה שיפוטית שתבטל את ההחלטה ותאפשר לו להישאר בבריטניה.

 

מקורות חשפו לרשת Al-Arabiya.net  כי שלושה מנהיגי הארגון הבינלאומי של האחים מפעילים לחץ כבד על הרשויות הבריטיות לבטל את ההחלטה ולמנוע את גירוש מטר ומנהלו בערוץ הלוויין  שלו.

המקורות הוסיפו כי הקבוצה התחייבה בפני הרשויות הבריטיות למנוע משדרני ערוצי הלוויין "מקמלין", "אל-חיואר" ו-"אלשואב", המשדרים מלונדון, מלעורר שנאה, גזענות ואנטישֵׁמִיוּת.

במקרה שהרשויות הבריטיות יתעקשו בהחלטה לגרש את מטר ולמנוע את כניסתו לשטחן, הקבוצה לוקחת בחשבון את החיפוש אחר מדינה חלופית שאליה ניתן לגרש את מטר. טורקיה היא עדיין יעד אפשרי של מטר למרות שעזב אותה קודם שהגיע לבריטניה, כמצב חריג וזמני, עד להסדרת מצבו במדינה אחרת באירופה.

 

השלטונות הבריטיים החליטו לבטל את אשרת העבודה והתושבות של מואטז מטר ולמנוע ממנו את כניסתו לארץ, שכן עיתונאי האחים הגיע לבריטניה לפני שנתיים, מטורקיה, מה שאילץ אותו לעזוב את שטחה כתוצאה מביקורתו המתמשכת על מצרים בערוץ "אל-שרק" וערוץ היוטיוב שלו.

מטר לא הסכים אז לקיים את החלטת השלטונות הטורקיים להפסיק את תוכניתו בערוץ "אלשרק" המשדר מאיסטנבול, ולא לשדר תוכניות המבקרות את מצרים ואת ממשלת מצרים מבמותיו באתרי הרשתות החברתיות באיסטנבול, בעוד שלטונות טורקיה הקפיאו את פעילותם של מואטז מטר ומספר שדרני האחים, כמו מוחמד נאצר, חמזה זאובאה והישאם עבדאללה, וביקשו מהם לא לתקוף את המשטר המצרי משטחה, בין דרך ערוצים  או אתרי תקשורת.

קרדיט ולתמונה: לבנט ניוז