בית המשפט הפלילי באיסטנבול דן בנאשמים שהואשמו בריגול למען ישראל

בית המשפט הפלילי באיסטנבול החל לבחון את תיקיהם של 57 נאשמים בריגול עבור שירות הביון של מדינת ישראל. העצורים מואשמים באיסוף מידע סודי על טורקיה ומוסדותיה, ותכנון פעולות התקפיות נגד פעילים פלסטינים החיים בטורקיה.

לטענת התביעה, הנאשמים עלולים להישפט למאסר לתקופות הנעות בין 15 ל-20 שנה באשמת "השגת מידע סודי ממלכתי לצורך ריגול מדיני או צבאי" עבור ישראל.

על פי כתב האישום, שירות המודיעין של ישראל הקים צוות מבצעים מרחוק באמצעות אפליקציות מובייל דרך האינטרנט, במטרה לגייס מקורות באתרים מרוחקים והעברת כספים לתמיכה ביעדיו, ולבצע משימות טקטיות להשגת יעדיו בשטח.

ראוי לציין כי עם פרוץ המלחמה בעזה, באוקטובר האחרון, החזירה ישראל את הדיפלומטים שלה מאנקרה מחשש לביטחונם, ובהמשך פעלה טורקיה באופן דומה והחזירה את שגרירה להתייעצויות, בתגובה לסירוב ישראל ןהפסיק את המלחמה בעזה.

שבועות לאחר פרוץ המלחמה, ארדואן השמיע כמה הצהרות המנקות את חמאס מאשמת טרור, מיתוג ישראל כתוקפנית ופושעת, ונשבע להביאה לדין בינלאומי.

TR99 on X: "🔸 بدأت محكمة الجنايات في إسطنبول محاكمة 57 متهما بالتجسس لصالح  استخبارات دولة الاحـ،ـتلال. 📌يواجه الموقوفون تهم جمع معلومات سرية عن تركيا  ومؤسساتها، والإعداد لأعمال ضد ناشطين فلسـ،ـطينيين يقيمون

קרדיט: לבנט ניוז    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות