איראן פועלת גם מתוך שדה התעופה הצבאי בתדמור שבמרכז סוריה

מטוס "איראן איירליינס" נחת בנמל התעופה פלמירה באזור הכפרי המזרחי של חומס, אתמול, יום שני, 13 בנובמבר, כך מסרו מקורות יודעי דבר.

לפי המקורות, מטוס מטען של איראן איירליינס הגיע אתמול בערב לנמל התעופה פלמירה במרכז סוריה, ובו אישים מההנהגה האיראנית הפועלת בסוריה.

משקיפים סבורים כי נתיבי האספקה ​​של המיליציות האיראניות לסוריה הושפעו מאוד, בעקבות תקיפות אוויריות חוזרות ונשנות של ישראל על שדות התעופה של דמשק וחלב.

לאחרונה חשפו מקורות כי חיל האוויר של משמרות המהפכה האיראני החזיר לעצמו את פעילותו בעיר העתיקה של פלמירה על ידי שימוש בשדה התעופה הצבאי לאחר שנמסר קודם לכן למיליציה הרוסית "וגנר" בתחילת מרץ 2021.

המקורות הוסיפן אז כי מיליציית "ווגנר" הרוסית, השולטת בשדה התעופה, איפשרה לחיל האוויר האיראני להשתמש בשדה התעופה כאורח, מבלי לשנות את נוכחותו, כמשתמש בשדה התעופה כחלק מעבודתו יחד עם חברות השקעות רוסיות בתחום שיקום שדות הגז, והפקת עפרות פוספט ממכרות, מאז 2018, בהסכמה עם המשטר הסורי.

شبكة عين الفرات | مطار تدمر العسكري دون طائرات حربية.. وترجيحات حول الأسباب

קרדיט: רשתות חברתיות 

 

המקורות הצביעו על הגעת ציוד לשדה התעופה הצבאי של תדמור עבור הכוחות האיראניים במהלך הימים האחרונים, דרך כביש את'ריה-רקה, למחסני הכוחות האיראניים מזרחית לעיר חלב לאחר שינוי מיקומי המחסנים הקודמים.

אתר החדשות "עין אל-פורת" חשף בעבר כי משמרות המהפכה האיראניים וחיזבאללה הלבנוני שיקמו את נמל התעופה החקלאי באל-מיאדין, הממוקם בפאתי העיר הדרומיים ליד טירת אל-רחבה ומחנות המיליציות האיראניות בהיידריה  מזרחית לדיר א-זור.

באתר נמסר אז כי בתחילת יולי 2023 הביאו המיליציות האיראניות ציוד כבד והחלו בשיקום נמל התעופה החקלאי אל-מיאדין, הגבהת מחסומי עפר סביב שדה התעופה והקמת מחסנים להטמנת מל"טים בעלי כנף קבועה, וחדרים טרומיים לשליטה בשדה התעופה.

שדות התעופה המרכזיים בדמשק ובחאלב שבסוריה יצאו משירות כתוצאה מהפצצות ישראליות בו-זמנית, שהביאו גם להרג של שני מטאורולוגים. זו הייתה הפעם השלישית שההפצצה הישראלית מתבצעת על שני שדות התעופה בו-זמנית והוציאה אותם משירות, מאז החלה הפצצה על רצועת עזה הנצורה. לפני שבועיים הותקף שוב נמל התעופה של חלב לבדו.

مليشياتٌ إيرانية تسيطر على مطار تدمر العسكري، وتفقد عدد من قياديها بقصفٍ  جوي - SyriacPress Arabic

 

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונה: סוריה פרס