הפנטגון חושף: תקיפת האתר האיראני בסוריה בוצע ע"י המפציץ האסטרטגי B1

פיקוד מרכז של כוחות צבא  ארה"ב (סנטקום) חשף כי התקיפה האווירית על מתקן השייך למשמרות המהפכה האיראנים במזרח סוריה, ביום רביעי, בוצעה ע"י מפציץ B-1 Lancer, אחד מכלי הנשק העתיקים ביותר בארסנל הצבאי האמריקני שיש לו בשירות מאז 1985.

סנטקום פרסמה  תמונה בציוץ בו ציינה כי שיגרה מפציץ B-1 Lancer, מלווה בשני מטוסי F-16 אמריקאים ומטוס מיראז' צרפתי. 

ביום רביעי חשף הפנטגון את פרטי התקיפה האווירית על מתקנים השייכים למשמרות המהפכה האיראנים במזרח סוריה, והדגיש כי היא מהווה "מסר לאיראן". זאת התקיפה האמריקאית השנייה בסוריה בתוך שלושה ימים.

גורם רשמי בפנטגון אמר: "המתקן המותקף (בסוריה) הוא מחסן נשק וייתכן שהכיל טילים, מל"טים ותחמושת ששימשו נגד כוחותינו". 

לפי אתר חיל האוויר האמריקני , "ה-B-1 Lancer רב-משימתי נושא את המטען הקונבנציונלי הגדול ביותר של כלי נשק מונחים ובלתי מונחים במלאי של חיל האוויר, ומהווה את עמוד השדרה של כוח המפציצים ארוכי הטווח של אמריקה. הוא יכול לשגר במהירות כמויות גדולות של כלי נשק מדויקים ולא מדויקים נגד כל יריב.,  בכל מקום בעולם, בכל זמן". 

אתר האינטרנט של בואינג מדווח כי המפציץ B-1 Lancer הוא מפציץ על-קולי קונבנציונלי, ארוך טווח, רב משימתי, ושירת את חיל האוויר האמריקאי מאז 1985.

"سنتكوم" نشرت صورة لقاذفة من طراز "بي-1 لانسر" التي نفذت الضربة برفقة مقاتلتين أمريكيتين من طراز "إف - 16"

קרדיט לתמונה: סנטקום

 

למרות שהמפציץ נכנס לשירות בשנות ה-80, הוא צפוי להמשיך לטוס בקצב הפעילות הקשה הנוכחי, עד 2040 לפחות, ובואינג משתפת פעולה עם חיל האוויר האמריקני כדי לשמור עליו.

המטוס תוכנן במקור ליכולות גרעיניות. ה-B-1 Lancer, הידוע גם בשם B-1B.

אתר חיל האוויר האמריקני מציין כי "ארה"ב ביטלה את המשימה הגרעינית של המטוס…ב-1994. למרות שחיל האוויר לא הוציא כל מימון נוסף כדי לשמור על יכולות גרעיניות, ה'B-1' עדיין נחשב למפציץ כבד ה"מצויד לנשק גרעיני עד 2007".

אותו אתר ציין כי הפיכתו למבצע משימות קונבנציונליות "החלה רק, בנובמבר 2007, במסגרת אמנת START המקורית והושלמה הסבתו במרץ 2011, במסגרת אמנת START החדשה".

דיווח על המפציץ מאתר " נשיונל אינטרס " קבע כי ה"B1 Lancer" "מרשים" מבחינת יכולותיו, שכן הוא תוכנן לפעול באוויר עם מטען נשק עצום, פנימי וחיצוני, וכן הוא יכול לשאת טילים ופצצות נגד ספינות "JSOW".  

המפציץ מופעל על ידי ארבעה מנועי טורבו-פאן של ג'נרל אלקטריק F101-GE-102. כל מנוע טורבו-פאן מספק דחף של 7887.9713 ק"ג לכל מנוע.

על פי אתר בואינג, אורכו הוא 44.5 מטר, גובהו 10.4 מטר ומשקלו מגיע ל-86 אלף ק"ג, והמשקל המרבי שהוא יכול לשאת הוא 216 אלף ק"ג.

מהירותו מגיעה ל-1,448 ק"מ לשעה והצוות שלו מורכב מטייס, טייס משנה ושני קציני מערכות נשק.

ראוי לציין כי משרד ההגנה האמריקני, הפנטגון, פרסם ביום חמישי קטע וידאו של התקיפות ששיגר המפציץ על מחסן הנשק של משמרות המהפכה בסוריה, ביום רביעי. 

הפצצת המתקן האיראני:

 

 קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: סנטקום