האו"ם: ירידה של 95% בנטיעת פרג באפגניסטן תחת שלטון הטליבאן

 האו"ם הודיע ​​על ירידה של 95% בנטיעת פרג,  המשמש להפקת סם האופיום באפגניסטן, תחת שלטון הטליבאן.

בעבר, אפגניסטן סיפקה 80% מהאופיום בשימוש בעולם, אך לאחר שהטליבאן השתלט על המדינה, הודיע ​​מנהיג הטליבאן כי יילחם נגד חומר האופיום הזה ואסר על גידול צמח הפרג באביב האחרון.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי הטליבאן אסר על גידול פרג בשנת 2000 כדי לקבל לגיטימציה בינלאומית, אך לאחר נפילת הטליבאן בעקבות המתקפה האמריקנית ב-2001, למחוזות בהשפעת הקבוצה הקיצונית הזו היה החלק הגדול ביותר בגידול הפרג. והפקת סם האופיום.

 

הדו"ח של משרד האו"ם לענייני סמים נרקוטיים הצביע על כך ששטחי גידול הפרג באפגניסטן ירד מ-233,000 הקטרים ​​בשנה שעברה לפחות מ-11,000 הקטרים ​​השנה, וייצור הפרג ירד ב-95% ל-333 טון.

סוכנות הידיעות רויטרס טענה כי חקלאים אפגנים פנו לגידול מוצרים חקלאיים, בעיקר חיטה, במקום גידול פרג, אך ההכנסה מגידול תוצרת חקלאית זאת נמוכה בהרבה מזו של הפרג.

גם האו"ם הזכיר נושא זה בדו"ח שלו והדגיש את השוויון בין יצוא הסמים הבלתי חוקי של אפגניסטן ליצוא החוקי הכולל של המדינה בשנים האחרונות, ואמר כי למרות שהירידה בשתילת צמחי הפרג תשפיע לטובה על הברחתו לשווקי העולם, זה ישפיע לטובה על כלכלת המדינה וההכנסות של החקלאים יושפעו לרעה.

 

כשני שלישים מאוכלוסיית אפגניסטן מסתמכת על סיוע בינלאומי.
Ghadeh Wali, מנכ"ל משרד האו"ם לסמים נרקוטיים, אמר כי בחודשים הקרובים יש צורך דחוף בהשקעות נרחבות, בשיפור תנאי האנשים ובסיוע לחקלאים להתרחק מגידול סמים.

גב' וולי הבהירה עוד כי מדובר בהזדמנות אמיתית להגיע לתוצאות ארוכות טווח במאבק בשוק הסחר הבלתי חוקי באופיום ובנזקים שהוא גורם ברמה המקומית והעולמית.

האו"ם עוד הבהיר כי לאפגניסטן היה בעבר נתח של 80% בייצור האופיום בעולם, והירידה בגידול הפרג עלולה להביא לירידה בצריכת האופיום בעולם, אך היא גם עלולה להוביל לגידול בשימוש בתרופות אחרות, במיוחד פנטניל או תרופות סינתטיות.

האו"ם העריך את הכנסתם של חקלאים אפגנים מגידול פרג בשנים האחרונות בסביבות מיליארד 360 מיליון דולר ואמר כי נתון זה היה רק ​​110 מיליון דולר בשנה שעברה.

افزایش نگران‌کننده کشت خشخاش در افغانستان

קרדיט: רדיו פרדה    קרדיט לתמונה: רדיו זמלא