תקיפה ישראלית קשה בלבנון לאחר שחיזבאללה ירה טיל רב עוצמה

חיזבאללה הלבנוני מסר כי ביום שבת הוא ביצע התקפות סימולטניות על עמדות ישראליות בגבול לבנון, בעוד שתושבים בדרום לבנון דיווחו על כמה מהתקיפות הישראליות הקשות ביותר עד כה במהלך שבועות של עימותים חוצי גבולות.

צה"ל טוען כי מטוסי הקרב שלו הפציצו מטרות של חיזבאללה בתגובה למתקפה קודמת משטח לבנון, וכי אש ארטילרית והפגזת טנקים ליוו את התקיפות האוויריות.

גורם לבנוני המכיר את התקפות חיזבאללה ציין כי הארגון ירה טיל רב עוצמה שטרם נעשה בו שימוש בלחימה, ואמר כי הטיל פגע בעמדה ישראלית מעבר לגבול מול העיירות עיתא א-שעב ורמיש.

חיזבאללה מחליף אש עם כוחות ישראליים ברחבי חזית לבנון-ישראל מאז תחילת המלחמה בין חמאס לישראל ב-7 באוקטובר.

מלחמה זו מייצגת את הלחימה הקשה ביותר בחזית מאז מלחמת 2006, אך היא מוגבלת בעיקר לאזור הגבול.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר ביום שישי כי ההסלמה בגבול לבנון תהיה תלויה באירועים בעזה ובפעולות ישראל כלפי לבנון, בנאומו הראשון מאז תחילת מלחמת ישראל-חמאס.

הוא הוסיף כי המתקפה של חיזבאללה עד כה בגבול "לא תוגבל אליו בכל מקרה".

כ-60 חמושים של חיזבאללה נהרגו כתוצאה מגל האלימות החדש.

מקורות ביטחוניים ועדים מלבנון דיווחו כי ישראל הגיבה בכמה מהתקיפות האלימות ביותר שלה עד כה.

בווידאו קליפ ששלח סוהיל סלמה, המתגורר בעיירה חיאם, לרויטרס, שני עמודי עשן עבים הופיעו מעל גבעות ליד העיירה, וסלמה אמר כי תקיפה אווירית ישראלית הפציצה את האזור.

בשיחה עם רויטרס מהעיירה חיאם אמר פואד חריס: "ההפצצות התגברו היום מאוד, הפצצות של חיזבאללה והפצצות נגד של הישראלים". הוא הוסיף, "ארבעה פגזים נורו לעבר פאתי העיירה חיאם, ולא היו נפגעים".

מצה"ל נמסר כי בין המטרות שהפציץ היו מאגרי טילים ומתחמים ששימשו את חיזבאללה.

ישראל אמרה כי אין לה אינטרס להיכנס למלחמה בחזית הצפונית שלה, בעוד שראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הזהיר בחודש שעבר את חיזבאללה מפתיחת חזית שנייה למלחמה, ואמר כי פעולה זו תצריך מתקפות נגד ישראליות בעוצמה "בלתי נתפסת", בעוצמה שתביא "הרס" ללבנון.

קרדיט: אלחורה     קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות