3 מדינות באירופה דחו בקשת נתניהו ללחוץ על מצרים לקבל פליטים מעזה

העיתון הבריטי " פייננשל טיימס " ציטט מקורות יודעי דבר שאמרו כי ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ביקש לשכנע את מנהיגי אירופה ללחוץ על מצרים לקבל פליטים מעזה.

לפי המקורות, נתניהו הציע זאת במהלך פגישות עם גורמים אירופיים בשבוע שעבר, וציין כי מדינות ,כולל צ'כיה ואוסטריה, העלו את ההצעה בדיונים פרטיים במהלך פסגת מנהיגי האיחוד האירופי ביום חמישי ושישי שעברו.

 

הצעה לא מציאותית

עם זאת, מדינות אירופה הגדולות, במיוחד צרפת, גרמניה ובריטניה, דחו הצעה זו, והגדירו אותה כלא מציאותית, והצביעו על התנגדות מתמשכת של בכירים מצריים לרעיון של קבלת פליטים מעזה, אפילו על בסיס זמני.

קהיר הביעה בקול את חששותיה שישראל תנסה להשתמש במשבר כדי לכפות על מצרים את בעיותיה עם הפלסטינים. הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי אמר החודש כי ארצו דוחה "כל ניסיון לחסל את העניין הפלסטיני באמצעים צבאיים או על ידי עקירת פלסטינים בכוח מאדמותיהם, דבר שיבוא על חשבון מדינות האזור".

המקורות אמרו כי התפקיד הפוטנציאלי של מצרים נדון בפסגת האיחוד האירופי, אך מנהיגי אירופה הסכימו בסופו של דבר שמצרים צריכה למלא תפקיד במתן סיוע הומניטרי רחב היקף לעזה, אך מבלי ללחוץ עליה לקבל פליטים.

העיתון ציטט דיפלומט מערבי שאמר: "נתניהו הדגיש שהפתרון הוא שהמצרים יקחו את תושבי עזה לפחות במהלך הקרבות… אבל לא התייחסנו לעניין ברצינות כי העמדה המצרית הייתה ועודנה מאוד ברורה והם לא יעשו את זה".

"3

קרדיט: אוריינט ניוז  קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות